طرز تهیه سالاد هندوانه و خیار

به گزارش مجله پریها، اگر گرما شما را کلافه نموده و دنبال راهی برای لذت بردن از آن هستید، با ترکیب میوه دوست داشتنی این فصل یعنی هندوانه، سالاد هندوانه و خیار را در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید و دل خودتان را حسابی خنک کنید. شاید ترکیب این طعم ها در ابتدا به نظر شما عجیب به نظر برسد اما شوری پنیر و شیرینی هندوانه طعم کاملا متفاوتی نسبت به دیگر سالادهای میوه ای خواهد داشت.

طرز تهیه سالاد هندوانه و خیار

هندوانه منبع مناسبی از انواع آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و C است و در تابستان به تامین بخشی از آب مورد احتیاج بدن یاری می نماید. پس این سالاد رنگارنگ را به منوی سالادهای تابستانی خود اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه و خیار

هندوانه (مکعبی خرد شده) پنج لیوان

خیار (خرد شده) یک یا دو لیوان

توت فرنگی پنج عدد (نصف شده)

پسته یا بادام زمینی (خرد شده) یک سوم لیوان

برگ نعنای تازه (خرد شده) به مقدار لازم

پنیر موزارلا مرواریدی کاله خرید آنلاین یک لیوان

پیاز قرمز(خرد شده) نصف لیوان

روغن زیتون به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

لیموی تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد هندوانه و خیار

مرحله اول

برای تهیه سالاد هندوانه و خیار ابتدا هندوانه را به مکعب های تقریبا هم اندازه خرد نموده و تمام هسته های آن را جدا کنید.

هندوانه های خرد شده را به همراه توت فرنگی، نعنای تازه، مقداری از روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه در کاسه بزرگی ریخته و به آرامی و با احتیاط مخلوط کنید. سپس کاسه را برای مدتی کنار بگذارید تا هندوانه در کنار باقی مواد به خوبی طعم دار گردد.

مرحله دوم

برای تهیه چاشنی یا سس سالاد هندوانه و خیار کافی است در کاسه کوچکی روغن زیتون را به همراه آبِ لیموی تازه، نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا حالت یکدستی به خود بگیرد.

خیارها را نیز مانند هندوانه به قطعه های مساوی خرد نموده و به سالاد اضافه کنید. سپس پنیر موزارلا مرواریدی را مکعبی خرد نموده و به همراه پیاز قرمز به سالاد هندوانه و خیار اضافه کنید.

مرحله سوم

چاشنی ای که از قبل آماده کردید به سالاد اضافه کنید و آن را به آرامی کاملاً هم بزنید و در سرانجام پسته خرد شده را جهت خوشمزه تر شدن و تزیین روی آن بریزید.

چند نکته

  • روش هم زدن سالاد هندوانه و خیار بسیار مهم است. دقت کنید که سالاد را آرام و با احتیاط در کاسه بزرگی مخلوط کنید تا از له شدن و از شکل افتادن هندوانه ها و سایر مواد در آن جلوگیری کنید.
  • این سالاد باید یک ساعت قبل از زمان سرو تهیه گردد در غیر این صورت ممکن است به علت تازه بودن مواد اولیه، بعد از یک یا دو ساعت آب بیندازد.
  • اندازه هندوانه و خیار و نوع خرد کردن آن ها کاملا سلیقه ای است و شما می توانید مطابق سلیقه خود شکل و اندازه ی مواد را تغییر دهید.
  • بنابر ذائقه خود می توانید به جای آبِ لیموی تازه از سرکه بالزامیک بهره ببرید.
  • در صورتی که نعنای تازه در دسترس نبود، از نعنای خشک،ریحان و یا هردوی این سبزیجات بهره ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2895

به "طرز تهیه سالاد هندوانه و خیار" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه سالاد هندوانه و خیار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد هندوانه و خیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید