شورای امنیت پس از جلسه پشت درهای بسته از اوضاع سوریه ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله پریها، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از برگزاری نشستی در مورد عملیات ترکیه در شمال سوریه، از افزایش تنش ها و همچنین احتمال فرار اسرای داعشی ابراز نگرانی کرد.

شورای امنیت پس از جلسه پشت درهای بسته از اوضاع سوریه ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برای بررسی عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در سوریه، پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت پس از این جلسه در بیانیه ای از تشدید مصائب انسانی در شمال سوریه به واسطه بالا دریافت درگیری ها ابراز نگرانی کرده است.

بنا بر این گزارش، در این بیانیه همچنین عنوان شده است که شورای امنیت از احتمال فرار اسرای داعشی که تاکنون در اختیار شبه نظامیان کرد قرار داشتند، نگران است.

از زمان آغاز عملیات ترکیه در سوریه، این دومین جلسه شورای امنیت است که به این موضوع اختصاص یافته است. نشست پیشین شورا که هفته گذشته برگزار گشت، به دلیل اختلاف نظر میان اعضا، بی نتیجه به خاتمه رسید.

ارتش ترکیه هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور این کشور و همتای آمریکایی اش، عملیاتی را با هدف مقابله با گروه های شبه نظامی کرد در شمال سوریه آغاز کرد. این گروه ها که آنکارا آن ها را تروریست می داند، می گویند درگیری با ترکیه تمرکز آن ها از مراقبت از اسرای داعشی را از میان برده و ممکن است این افراد فرار کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این ادعا را گمراه کننده خوانده و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم گفته است که شبه نظامیان کرد می خواهند با تهدید اسرای داعشی، آمریکا را در جنگ سوریه نگه دارند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2942

به "شورای امنیت پس از جلسه پشت درهای بسته از اوضاع سوریه ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت پس از جلسه پشت درهای بسته از اوضاع سوریه ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید