سوریه به جنگنده های جدید میگ-29 مجهز شد

به گزارش مجله پریها، منابع هوانوردی از دریافت جنگنده های جدید میگ-29 اس ام تی ساخت روسیه از سوی نیروی هوایی سوریه در یکی از پایگاه های هوایی مهم این کشور خبر دادند.

سوریه به جنگنده های جدید میگ-29 مجهز شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی هوایی سوریه روز شنبه از دریافت تعدادی جنگنده جدید میگ-29 اسم ام تی از روسیه خبر داد.

به گزارش منابع هوانوردی، سوریه روز شنبه گفت که چند فروند جنگنده میگ-29 اس ام تی ساخت روسیه را طی مراسم رسمی در پایگاه هوایی حمیمیم دریافت کرده است. آنطور که منابع هوانوردی اعلام کرده اند خلبانان سوری با دریافت این جنگنده ها نخستین پروازهای خود با آن ها را انجام دادند.

طی روزهای گذشته رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع و خارجه این کشور خواسته بود با طرف سوری برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند. (جزئیات بیشتر)

به دنبال وقوع بحران سوریه و مداخله طرفهای خارجی در این کشور، دمشق از مسکو برای مقابله با تروریستها و حضور نظامی در این کشور دعوت کرده بود. به همین دلیل روسیه و سوریه در سال 2015 یک توافق 49 ساله در زمینه استقرار نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم امضا کرده اند. طبق این توافق، سوریه یک قطعه زمین به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار داده است. این توافق میتواند برای یک مدت 25 ساله دیگر به صورت اتوماتیک تمدید شود مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل از خاتمه قرارداد خواستار لغو آن شود.

میگ -29 اس ام تی، نوع ارتقا یافته از جنگنده میگ-29 فالکروم محسوب می شود. اپن جنگنده جدید مجهز به موشک های با دقت بالای هوا به هوا و هوا به سطح هستند. میگ 29 اس ام تی مجهز به مخازن سوخت اضافی، موتور به روز شده و افزایش ظرفیت حمل سلاح است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3474

به "سوریه به جنگنده های جدید میگ-29 مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه به جنگنده های جدید میگ-29 مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید