روسیه در حمایت از عراق نرمش و انعطاف بسیاری داشته است

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: روسیه از نخستین کشورهایی بود که به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کرد.

روسیه در حمایت از عراق نرمش و انعطاف بسیاری داشته است

وی با بیان این مطلب افزود: روسیه در مرحله پس از شکست داعش در عراق نیز تمایل خود را برای کمک به بغداد در اجرای پروژه های مهم اجتماعی، مالی و فرهنگی ابراز کرد.

محمد علی الحکیم در ادامه گفت: مسکو در حمایت از عراق و کمک به بغداد در بازسازی به ویژه در زمینه انرژی، تولید نفت، سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه های زیرساختی نرمش و انعطاف بسکمک از خود نشان داده است.

وزیر خارجه عراق روابط مسکو- بغداد را بسیار تاریخی و راهبردی خواند و گفت: در دیدار اخیر با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر به جریان انداختن توافقات امضا شده دو کشور به ویژه توافقات نشست کمیته مشترک عراق و روسیه که سال جاری در بغداد برگزار گشت، تاکید شد. در دیدار با لاوروف در این باره درخصوص محورهای اصلی همچون انرژی، دفاع، برق و افزایش تبادل تجاری میان دو کشور رایزنی شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اعتراضات اخیر در عراق گفت: دولت عراق اطلاعاتی درخصوص اینکه اعتراضات اخیر با حمایت خارجی انجام شد در اختیار ندارد. عراق کشور مستقل و صاحب حاکمیت است و زمام امور خود را در دست دارد لذا به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2964

به "روسیه در حمایت از عراق نرمش و انعطاف بسیاری داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در حمایت از عراق نرمش و انعطاف بسیاری داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید