روسیه: آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است

به گزارش مجله پریها، عضو شورای امنیت فدراسیون روسیه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید نمود که آمریکا در دو دهه جنگ این کشور شکست خورده است.

روسیه: آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، الکسی پوشکوف عضو شورای امنیت فدراسیون روسیه اظهارداشت که آمریکا در دو دهه جنگ افغانستان شکست خورده است.

این سیاستمدار روس اضافه کرد که پس از شکست آمریکا در افغانستان، دیگر اهمیتی ندارد که آنها به طالبان تسلیم خواهند شد یا خیر.

کنستانتین سیوکوف کارشناس ارشد مسائل نظامی از روسیه نیز هفته گذشته اظهار داشت که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان بیانگر شکست واشنگتن در طولانی ترین جنگ این کشور است.

وی اضافه کرد که آمریکا در 20 سال گذشته نتوانست به اهدافش در افغانستان برسد و یا شرایط آن را تثبیت کند.

این کارشناس روسیه درباره پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت که طرفین درگیری در افغانستان گمان می نمایند که با استفاده از جنگ بر دیگری غلبه خواهد نمود اما به احتمال بسیار طالبان و سیاسیون افغان در نهایت به توافق برسند و دولت ائتلافی ایجاد نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، سیوکوف پیش بینی کرد که جنگ افغانستان تا چند سال آینده ادامه خواهد یافت اما اگر طرف سومی در رویارویی افغان ها مانند دهه های گذشته مداخله نکند، درگیری طولانی نخواهد شد.

کاخ سفید سه هفته پیش درباره جزئیات طرح تازه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: ما خروج منظم نیروهای به جامانده در افغانستان را پیش از اول می شروع می کنیم و قصد داریم پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر همه نیروها را از افغانستان خارج کنیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4169

به "روسیه: آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید