رایزنی رئیس جمهور سوریه با فرستاده پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه پوتین به سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و همراه روس ملاقات کرد.

رایزنی رئیس جمهور سوریه با فرستاده پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه

در این ملاقات اوضاع سوریه به ویژه اوضاع ادلب و حملات متوالی گروههای ترویسستی که در ادلب هستند ضد مناطق مسکونی مجاور آن مورد رایزنی نهاده شد و بر موضع سوری-روسی مشترک در ادامه مبارزه باتروریسم و جلوگیری از اینکه گروههای تروریستی از ساکنان منطقه به عنوان سپر انسانی با هدف تبدیل ادلب به پایگاه دائمی برای تروریستها استفاده نمایند، تاکید شد.

همچنین در این ملاقات اوضاع در شمال شرق سوریه مورد بحث و گفتگو نهاده شد و تاکید شد که سیطره کامل دمشق بر همه اراضی سوریه عامل اساسی در بازگشت ثبات و امنیت به اهالی این مناطق و بازگشت آنها به زندگی عادی است.

در این ملاقات آخرین فرایند سیاسی و نیز مذاکرات آستانه مورد رایزنی نهاده شد و بر اهمیت ادامه رایزنی و هماهنگی میان طرفین برای مقابله با کوشش بعضی کشورها برای دخالت در فرایند سیاسی سوریه و منحرف کردن آن از هدف اساسی آن تاکید شد و اینکه منافع ملت سوریه در حفظ وحدت و استقلال سوریه و تمامیت اراضی آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3048

به "رایزنی رئیس جمهور سوریه با فرستاده پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رئیس جمهور سوریه با فرستاده پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید