رئیسی: ابتلای 25 میلیون نفر ایرانی به کرونا صحت ندارد

به گزارش مجله پریها، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلای 25 میلیون نفر ایرانی به کووید 19 صحت علمی ندارد.

رئیسی: ابتلای 25 میلیون نفر ایرانی به کرونا صحت ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران،علیرضا رئیسی در تبادل نظر با تیتر امشب گفت: انجام تست مولکولی یا تشخیص عفونی (پی سی آر PCR) تنها راه تشخیص بیماری کووید 19 است. در کل جهان نیز کمی بیشتر از 14 میلیون نفر به بیماری تا به امروز مبتلا شده اند بنابر این اعلام ابتلای 25 میلیون نفر به ویروس کرونا پایه علمی ندارد. تست یا پی سی آر که مواد ژنتیکی ویروس را مورد آنالیز قرار می دهد و تست آنتی ژن که پروتئین های خاص روی سطح ویروس را معین می نماید.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا نیز نوع دیگری از آزمایش است که از خون برای آزمایش استفاده می نمایند که ارزش تشخیصی برای بیماری ندارد. بر این اساس تشخیص داده می شوند شرایط منطقه به چه صورت است. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد.

رئیسی با بیان اینکه کل تخت های بیمارستانی ما 110 هزار عدد است، گفت: اگر بر فرض اینکه 25 نفر مبتلا شده باشد باید تا به امروز 3 میلیون نفر بستری شده باشند.

او با بیان اینکه هدف بر این نیست که شیوع کرونا عادی سازی گردد و سیاست ایمنی جمعی (گله ای) اجرا گردد، اضافه نمود: در ستاد ملی حوزه های مختلف اعلام گزارش می نمایند و آخرین مطالعات ایران و جهان گفته و آنالیز می گردد. سیاست وزارت بهداشت بر ایمنی جمعی نیست. بر اساس فرمول های ریاضی باید 66 درصد از جمعیت هر کشور به بیماری مبتلا شوند. از طرف دیگر هنوز معین نیست که ابتلاء به کرونا نگیرایی به همراه خواهد داشت یاخیر بنابر این سیاست ایمنی جمعی کاملاً اشتباه است.

رئیسی گفت: ایمنی جز با واکسن و قطع زنجیره انتقال بوجود نخواهد آمد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید سلامتی خود را به آمار و ارقام گره زد، گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است و تا زمانی که واکسن آن کشف نگردد باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3567

به "رئیسی: ابتلای 25 میلیون نفر ایرانی به کرونا صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: ابتلای 25 میلیون نفر ایرانی به کرونا صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید