درگیری های لفظی درباره مکالمه تلفنی ترامپ در آمریکا بالا گرفت

به گزارش مجله پریها، ایسنا نوشت: نانسی پلوسی، دادستان کل آمریکا را به سرکشی در اقداماتش برای حفاظت از دونالد ترامپ در برابر عواقب شکایت یک افشاگر از او بر سر تماس تلفنی اش با رییس جمهور اوکراین متهم کرد.

درگیری های لفظی درباره مکالمه تلفنی ترامپ در آمریکا بالا گرفت

چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رییس جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال فساد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رییس مجلس کنندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه MSNBC اظهار کرد، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در تلاش کاخ سفید برای سرپوش گذاشتن بر تماس تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین دست داشته است.

پلوس گفت: او سرکش شده است. فکر می کنم آن ها قصد سرپوش گذاشتن بر یک سرپوش را در نظر دارند. ناراحت کننده است که وزارت دادگستری تا این حد سرکش شده باشد.

در همین حال، داین فاینستاین، سناتور دموکرات پس از نشستی که پشت درهای بسته با مدیر موقت اطلاعات ملی و بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا داشت، خواستار متن کلمه به کلمه مکالمه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین شد.

او که یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا است، اظهار کرد، شکایتی که در خصوص این تماس تلفنی از سوی یک افشاگر علیه ترامپ اجرا شده، نشان می دهد که متنی که به طور رسمی از این مکالمه منتشر شده، ساختگی است.

وی افزود: اگر این چنین باشد، متن این مکالمه باید برای بررسی به کنگره تسلیم شود. کنگره طبق قانون اساسی وظیفه نظارت را بر عهده دارد. مهم است بدانیم که چه کسی برای پنهان کردن جزییات این مکالمه تلفنی اقدام کرده و این اقدامات تا چه اندازه به ثمر نشسته اند.

فاینستاین در بیانیه خود افزود: شکایت این افشاگر را بسیار معتبر می دانم. این شکایت نشان می دهد که رییس جمهور از دفتر خود برای درخواست منافع سیاسی از یک کشور خارجی استفاده کرده و کارکنان کاخ سفید با آگاهی از نادرستی این کار، تلاش کرده اند که بر آن سرپوش بگذارند و جزییات این تماس تلفنی را پنهان کنند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2886

به "درگیری های لفظی درباره مکالمه تلفنی ترامپ در آمریکا بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری های لفظی درباره مکالمه تلفنی ترامپ در آمریکا بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید