درگیری شدید در شهر قامشلی سوریه پس از برقراری آتش بس

به گزارش مجله پریها، منابع خبری منطقه امروز (دوشنبه) اعلام کردند که شهر عمدتا کردنشین قامشلی در شمال شرق سوریه پس از توافق آتش بس صحنه درگیری شدید میان کردها و نیروهای دولتی بوده است.

درگیری شدید در شهر قامشلی سوریه پس از برقراری آتش بس

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه) پس از چند روز درگیری، منابع خبری از توافق برقراری آتش بس میان نیروهای کرد موسوم به آسایش و یگان های دفاع ملی وابسته به دولت سوریه با میانجی گری روسیه خبر داده بودند.

با وجود این و تنها چند ساعت پس از اعلام این آتش بس، شامگاه یکشنبه درگیری های شدید در داخل محله های طی و حلکو شهر قامشلی، در حومه استان الحسکه سوریه میان دو طرف از سر گرفته شد.

بر پایه گزارش ها، صدای تیراندازی های پراکنده در بخش های جنوبی دو ملحه حلکو و طی در شهر قامشلی همچنان ادامه دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز خبر داده که در این درگیری ها، مدرسه ای در شهرک حلکو واقع در نزدیکی راه آهن این محله با سلاح آر پی جی هدف قرار گرفته که تا به امروز اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه اعلام نموده بود که گروه آسایش بازوی امنیتی نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) و نیروهای دفاع ملی وابسته به دولت سوریه با میانجی گری نیروهای روسیه به توافق آتش بس دست یافته اند.

از سوی دیگر، فریدون سعدون، عضو کمیته آشتی عشایر سوریه در اظهاراتی گفته است که دولت سوریه بر خروج نیروهای امنیت داخلی کُرد موسوم به آسایش از محله طی که دارای اکثریت عرب نشین است، اصرار دارد؛ محله ای که دو روز پیش آسایش آن را به کنترل خود درآورد.

به گفته وی، آسایش (گروه وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)) بر تداوم حضور خود در منطقه طی تاکید دارد.

به همین دلیل، نیروهای آسایش از اهالی شهرک طی که به دنبال وقوع درگیری ها خانه های خود را ترک بودند، خواستند که دوباره به منازلشان بازگردند.

لازم به ذکر است که شهرک حلکو پیش تر صحنه درگیری های میان عناصر آسایش و نیروهای دولتی (دفاع ملی) بود.

نیروهای دولتی سوریه اکنون بر ناحیه فرودگاه شهرک حلکو مسلط هستند و در مقابل عناصر آسایش کنترل بخش دیگر این شهرک را در دست دارند.

نیروهای کُرد آسایش پس از درگیری های چهار روز اخیر با یگان های دفاع ملی توانستند کنترل محله های طی و حلکو و بعضی مواضع یگان های مذکور را در قامشلی به دست گیرند.

به گفته سرلشکر غسان خلیل، استاندار الحسکه، در درگیری های آسایش با یگان های دفاع ملی، 11 نفر کشته و نزدیک به 30 تن دیگر نیز زخمی شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4139

به "درگیری شدید در شهر قامشلی سوریه پس از برقراری آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری شدید در شهر قامشلی سوریه پس از برقراری آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید