خداحافظی دنیا با بوئینگ 737مکس و ماست اقتصادی های ترامپ

به گزارش مجله پریها، با سقوط دومین بوئینگ 737 مکس در اتیوپی و مرگ دل خراش 157 نفر، تقریباً اغلب خطوط هوایی جهان- منهای آمریکا - رسماً پرواز این مدل هواپیما را به حالت تعلیق درآورده اند.

خداحافظی دنیا با بوئینگ 737مکس و ماست اقتصادی های ترامپ

علیرضا خراسانی - کشورها و خطوط هوایی معتبر جهان که جان مسافر برای آن ها در درجه اول اهمیت واقع شده است، تصمیم گرفته اند تا زمان روشن شدن مشکل فنی بوئینگ 737 مکس از پرواز این هواپیما خودداری کند.

فهرست کشورهایی که پرواز بوئینگ 737 مکس را تعلیق نموده اند(ازجمله انگلیس، هند، فرانسه، آلمان، استرالیا، ایرلند،کره جنوبی، کانادا و ترکیه) اینجا ببینید.

با پیوستن کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقریباً دوسوم کشورهای دارنده بوئینگ 737 مکس این مدل را زمین گیر نموده اند تا تکلیف ایمنی آن معین گردد.

اما نکته قابل تأمل، رفتار ترامپ با این موضوع بود که دیروز به صورت دو توئیت پشت سر هم نشان داد، مرد تاجر مسلک تا آخرین لحظه منافع ملی کشورش را در نظر خواهد گرفت.

ترامپ غیرمستقیم بدون اینکه نامی از بوئینگ ببرد، از خطای خلبان ها گفت.

وی نوشت: هواپیماها به ابزار پیچیده پرواز تبدیل شده اند. شاید احتیاج به خلبانان نیست، چراکه دانشمندان کامپیوتر ام آی تی حضور دارند. این فرایند را در بسیاری از محصولات دیده ام. درحالی که اغلب محصولات قدیمی و ساده تر بهترند، دنبال یک گام به جلو هستیم. تصمیم نیم ثانیه ای احتیاج است و پیچیدگی خطرآفرین.درباره شما نمی دانم اما من احتیاج به خلبانی آلبرت اینشتین ندارم. به کسی احتیاج دارم که بتواند با مهارت و سرعت و به آسانی هواپیما را کنترل کند.

اما این حرف ها نیز افاقه نکرد چراکه هم زمانی که به لیست کشورهای تعلیق کننده بوئینگ 737 مکس افزوده شد، سهام این کمپانی نیز در بازار بورس 5.86 درصد کاهش یافت تا همه چیز به نفع ایرباس هرچند بعضی قطعات ایرباس نیز توسط آمریکایی ها تأمین می گردد تمام گردد.

حالا ایرباس اروپایی می تواند روی قراردادهای جدیدش بیشتر مانور دهد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2349

به "خداحافظی دنیا با بوئینگ 737مکس و ماست اقتصادی های ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی دنیا با بوئینگ 737مکس و ماست اقتصادی های ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید