خبرنگاران نگرانی ستاد کرونا از برپایی موکب ها در اهواز

به گزارش مجله پریها، اهواز - خبرنگاران - رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به شکل گیری مواکبی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند گفت: در مواکب مناطقی از جمله عین 2، ملاشیه، الهایی، تصفیه شکر و دغاغله در اهواز تجمع زیادی داریم که نگران نماینده است.

خبرنگاران نگرانی ستاد کرونا از برپایی موکب ها در اهواز

مهران احمدی شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا ور اداره کل مدیریت بحران خوزستان گفت:اگر نسبت به شرایط فعلی مواکب تصمیم گرفته نگردد تعداد این مواکب تا فردا به ویژه در حاشیه شهر که نگرانی نسبت به آن بالاست بیشتر می گردد.

وی با بیان اینکه بنا بر این بود که در مواکب و تکایا تنها کار فرهنگی و تبلیغاتی انجام گردد گفت: متاسفانه در مواکب آب، قهوه و چایی با ظروف غیر یکبار مصرف توزیع می گردد و برگزارنمایندگان و تجمع نمایندگان از ماسک استفاده نمی نمایند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اضافه نمود: پیش از آغاز محرم ما حتی توزیع چای در ظروف یکبار مصرف را نپذیرفتیم چون معتقد بودیم اگر فرد برای نوشیدن چای ماسک را پایین بیاورد باز هم موجب شیوع کرونا می گردد.

استفاده از ظروف مشترک در موکب ها

وی اعلام نمود: متاسفانه در مواکب از ظروف مشترک و غیریکبار مصرف استفاده می گردد، بعضی فعالان مواکب برخورد خوبی با همکاران بهداشت نداشته اند.

احمدی با بیان این که گزارشی در مورد فعالیت مواکب تهیه شده شرح داد: انتظار می رود سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی کار در این زمینه ورود کند.

به گزارش خبرنگاران استان خوزستان پس از گذشت بیش از 2 ماه شرایط قرمز کرونایی از شرایط هشدار خارج شده اما هم اکنون مسجدسلیمان و آغاجاری در شرایط قرمز کرونا به سر می برند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه 26 استان کشور در شرایط قرمز یا هشدار هستند اظهار داشت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3663

به "خبرنگاران نگرانی ستاد کرونا از برپایی موکب ها در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی ستاد کرونا از برپایی موکب ها در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید