خبرنگاران نمایشگاه مجازی طراحی پرتره در دزفول برپا شد

به گزارش مجله پریها، اهواز - خبرنگاران - مدیر حوزه هنری دزفول گفت: نمایشگاه مجازی طراحی پرتره زنده یاد استاد محمود زال پور ، به همت حوزه هنری دفتر دزفول، برپا شد.

خبرنگاران نمایشگاه مجازی طراحی پرتره در دزفول برپا شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری خوزستان، علیرضا مهدویان پور بیان نمود: به مناسبت سالگرد درگذشت زنده یاد استاد محمود زال پور نمایشگاه پرتره این پیشکسوت هنرهای تجسمی توسط هنرمندان این دفتر طراحی و اجرا شد.

وی اضافه کرد: زال پور از پیشکسوتان عرصه خوشنویسی، موسیقی و ادبیات و معلم اخلاق و هنر بیشتر هنرمندان شهرستان بوده است.

مهدویان پور ادامه داد: این نمایشگاه توسط هنرمندان واحد تجسمی دفتر دزفول امین مهر آفرین، رضا چراغ چشم، فرج محمدی و خانم ها معصومه سجادیان مهر، عاطفه رحیم زاده، فاطمه بیدمال، نرگس ظفری و زهره علمچی برپا شده است.

لازم به ذکر است، علاقه مندان می توانند برای بازدید به صفحه مجازی اینستاگرام به آدرس v-gallery-hozeh-dez مراجعه نمایند.

استاد محمود زال پور از پیشکسوتان حوزه هنر است که تحصیلات خود را تا دیپلم در دزفول به اتمام رساند و در حین تحصیل با استعداد خاصی که در زمینه کار با چوب داشت سفارش کارهای نجاری را انجام می داد و سپس به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در اوایل دهه 40 از معلمان برجسته دبیرستان پیشوای دزفول بود که به همت زنده یاد استاد محمدعلی امام تاسیس شده بود. استاد زالپور تحصیلات دانشگاهی خود را در اواخر دهه 40 در رشته هنر دانشگاه تهران شروع کرد . وی در هنرهای خطاطی ، نقاشی ، مجسمه سازی و موسیقی تجارب ارزشمندی دارد و بسیاری از استادان هنر دزفول در محضر وی شاگردی نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3768

به "خبرنگاران نمایشگاه مجازی طراحی پرتره در دزفول برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایشگاه مجازی طراحی پرتره در دزفول برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید