خبرنگاران سخنگوی پنتاگون:یاری به ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف شده است

به گزارش مجله پریها، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی دو پهلو در حالیکه از توقف یاری به ائتلاف سعودی علیه یمن اطلاع داد گفت هنوز تصمیم مشخصی در قبال سعودی گرفته نشده است.

خبرنگاران سخنگوی پنتاگون:یاری به ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف شده است

به گزارش خبرنگاران، جان کربی روز آدینه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره فرمان رئیس جمهوری آمریکا برای توقف ارسال تسلیحات و یاری های نظامی به سعودی علیه یمن، این مطلب را بیان کرد.

وی اضافه نمود: مطابق فرمان روز گذشته رئیس جمهوری، وزارت دفاع یاری اندک غیرتهاجمی را برای عملیات های ائتلاف فراهم می نموده است که شامل اطلاعات و توصیه هایی برای اقدام بهتر بود.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: به همه این ها انتها داده شده است، اما سعودی همچنان یکی از متحدانمان در مبارزه با تروریسم در منطقه است. دستور رئیس جمهوری به طور خیلی مستقیم به کوشش های ائتلاف سعودی در یمن اشاره داشت.

کربی اضافه نمود: این یک مساله بین آژانس های مختلف است و ما باید بدانیم که چگونه در این زمینه به پیش برویم اما هنوز تصمیم مشخصی در این زمینه گرفته نشده است.

سخنگوی پنتاگون یادآور شد: ما باید کوشش های جدی سعودی را در توجه به مشکل کشتار غیرنظامیان ببینیم. با این حال نمی خواهم پیش از فرایند سیاست گذاری بین آژانسی درباره گام بعدی اظهار نظر کنم.

کربی اعلام کرد: یکی از موضوعات تصمیم ساز برای این دولت، مساله بحران انسانی که بسیار جدی است. اما باید یادآوری کنم که حمایت ما از سعودی فقط حمایت نظامی نیست.

وی اظهار کرد: می دانم که بیشتر در این باره صحبت شده است اما روابط دوجانبه ترکیبی با عربستان سعودی داریم. عربستان سعودی حق مشروع در دفاع از خود دارد. آنها از حملات در مرزهای جنوبی آسیب دیده اند و تردیدی در این باره نیست.

سخنگوی پنتاگون یادآور شد:آنچه که اینجا صحبت می کنیم عملیات های تهاجمی ائتلاف سعودی به یمن است. به اعتقاد این دولت، این عملیات ها به بدتر شدن اوضاع یاری می نماید و فاجعه انسانی را ایجاد نموده است.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت اطلاعاتی به سعودی متوقف شده است، گفت نه اینگونه نیست، فقط درباره عملیات ائتلاف به یمن این رخ داده است که پیش از این در حمایت از ائتلاف انجام می دادیم.

وی درباره نشست کمیته اصلی شورای امنیت ملی کاخ سفید و اینکه آیا وزیر دفاع در آن حضور داشته است یا خیر، گفت: این را به کاخ سفید واگذار می کنم.

تماس با رئیس جمهوری افغانستان

وی همچنین از تماس صبح آدینه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اطلاع داد و گفت: وزیر دفاع بار دیگر بر تعهد ایالات متحده به همکاری پایدار ایالات متحده و افغانستان و استحکام روابط دفاعی تاکید نمود.

سخنگوی پنتاگون اضافه نمود: وزیر دفاع و رئیس جمهوری غنی در خصوص فرایند صلح افغانستان و ضرورت توافق سازوکار مذاکره برای انتها دادن به جنگ گفت وگو کردند. هر دو طرف بر اهمیت استفاده از این فرصت برای صلح تاکید ورزیدند.

کربی درباره تغییر تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان و آلمان هم اظهار کرد ما به طور کلی در حال ارزیابی نحوه حضور نیروهای نظامی آمریکا در دنیا هستیم اما این بازنگری، به توقف تعهدات دنیای آمریکا منجر نمی گردد.

اس 400 ترکیه

وی درباره ترکیه و خرید سامانه پدافندی اس 400 از روسیه هم گفت: ترکیه متحد قدیمی ناتو است اما خرید سامانه پدافندی اس 400 با تعهد آنها به عنوان یک عضو ناتو سازگار نیست. موضع ما در این زمینه تغییری ننموده است.

سخنگوی پنتاگون اضافه نمود: سامانه اس 400 با جنگنده اف-35 همخوانی ندارد و ترکیه این برنامه را تعلیق نموده است. ما از ترکیه می خواهیم که سیستم اس 400 را نگه ندارد.

کربی توضیح داد: ترکیه فرصت های متعددی در دهه گذشته داشته است تا سیستم دفاعی پاتریوت را از آمریکا خریداری کند اما آنها همچنان خواهان خرید سامانه پدافندی اس 400 هستند که باعث درآمد و نفوذ برای روسیه می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3979

به "خبرنگاران سخنگوی پنتاگون:یاری به ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی پنتاگون:یاری به ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید