خبرنگاران سامانه تلفنی 111 جوابگوی سوالات کرونایی مردمی استان سمنان است

به گزارش مجله پریها، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: شهروندان استان با شماره گیری سامانه تلفنی 111 در روزهای فرد می توانند سوالات و ابهامات خود درباره ویروس کرونا را با متخصصان مطرح نمایند.

خبرنگاران سامانه تلفنی 111 جوابگوی سوالات کرونایی مردمی استان سمنان است

قاسم شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: شماره تلفن سه رقمی 111 مربوط به سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) است که اکنون در بعضی از ساعات هفته به ارائه خدمات مشاوره ای درباره کرونا به شهروندان استان سمنان اختصاص یافته است.

وی اضافه نمود: شهروندان استان سمنان روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 9 تا 10 و 30 دقیقه صبح با تماس با شماره تلفن سه رقمی 111 می توانند سوالات خود درباره ویروس کرونا را با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مطرح نمایند و از کارشناسان هدایت بگیرند.

وی ادامه داد: سامد یا سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت شبکه ای است که مردم به وسیله آن و بدون واسطه با شماره گیری تلفن111، مسائل و خواسته های خود را با مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی در میان گذاشته و به وسیله دریافت کد رهگیری، نتیجه مطالبات خود را پیگیری می نمایند و نمی توان این سامانه را تمام وقت به ارائه مشاوره درباره سوالات مربوط به بیماری کرونا اختصاص داد.

شریفی توضیح داد: رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست ها مهمترین راه حل در مبارزه با ویروس کرونا است و آحاد جامعه باید رعایت این نکات مهم را جدی بگیرند.

وی اضافه نمود: برگزاری از مراسمی که موجب اجتماع و شلوغی گردد عامل مهم در شیوع کرونا است و در استان سمنان با برگزارنمایندگان چنین آیین هایی با جدیت برخورد می گردد.

وی یادآور شد: در یکی از موارد، متخلفان برگزاری غیرقانونی مراسم جشن ازدواج در سالن یکی از واحدهای غیر فعال شهرک صنعتی سمنان به مراجع قضایی معرفی شدند.

شریفی تاکید نمود: حفظ سلامت جامعه در شرایط کرونایی خط قرمز محسوب می گردد و با افرادی که با اقدامات خود سلامت جامعه را تهدید نمایند و زمینه ساز شیوع کرونا شوند با جدیت برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: آحاد جامعه در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رعایت نکات بهداشتی می توانند موضوع را برای رسیدگی به شماره تلفن های 190 و 31700 گزارش نمایند.

طبق گفته ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 434 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 35 هزار و 298 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (11 آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و 719 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 389 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 620 هزار و 491 نفر رسید.

استان سمنان در شرایط قرمز شیوع کرونا واقع شده است و در شهرستان سمنان محدودیت و در سه شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار محدودیت های شدید کرونایی وضع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3780

به "خبرنگاران سامانه تلفنی 111 جوابگوی سوالات کرونایی مردمی استان سمنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه تلفنی 111 جوابگوی سوالات کرونایی مردمی استان سمنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید