خبرنگاران روزنامه چینی: ترامپ با خروج از برجام جهان را به خطر انداخت

به گزارش مجله پریها، یک روزنامه چینی نوشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با خروج از برجام و تحت فشار قراردادن ایران با تحریم و اعزام نیرو به منطقه، جهان، چین و اقتصاد جهانی را به مخاطره انداخته است.

خبرنگاران روزنامه چینی: ترامپ با خروج از برجام جهان را به خطر انداخت

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز آدینه نوشت: آمریکا برجام را به شکست کشانده و باعث بی ثباتی در نقاط مختلف دنیا شده و با این اقدامات به اقتصاد دنیا نیز ضربات جدی وارد نموده و جامعه بین المللی را نگران نموده است.

نشریه می افزاید که کشورهای بزرگ دنیا پس از یک دهه و با مذاکراتی بسیار طولانی توانستند به یک توافق بسیار عالی، نمادین و دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای دست یابند اما ترامپ با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها همه کوشش ها را به شکست کشاند و این توافق را به فروپاشی نزدیک نموده است.

گزارش ادامه می دهد که آمریکا کل منطقه را به بی ثباتی کشانده و باعث نگرانی های بسیار شده است همه می ترسند که اوضاع ناگهان از کنترل خارج گردد دیگر هیچ چیزی در این شرایط قابل پیش بینی نیست.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

روزنامه نوشت که ایران طبیعتاً درخواست هایی داشته است این کشور نمی تواند شاهد باشد تحت برجام بانک هایش تحریم باشد و نتواند نفتش را بفروشد این شرایط برای تهران قابل قبول نیست و برای همین کوشش نموده است تا بعضی محدودیت ها را در چارچوب توافق لغو کند.

نشریه تاکید نمود که شاید برجام یک توافق بسیار عالی نباشد اما به هر صورت این درست نبود که آمریکا بجای آنکه برای بهبود شرایط خاورمیانه کوشش کند به دنبال بی ثبات کردن آن با فشار بر ایران باشد آمریکا دوباره دیوارسازی کرد.

روزنامه هنگ کنگی افزایش بهای نفت و بی ثباتی های مختلف را حاصل این راهبرد نادرست دولت آمریکا و ترامپ دانست و اضافه نمود که آنها به دیگر کشورها و اقتصاد دنیا و چین لطمه زدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2327

به "خبرنگاران روزنامه چینی: ترامپ با خروج از برجام جهان را به خطر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزنامه چینی: ترامپ با خروج از برجام جهان را به خطر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید