خبرنگاران انتقاد مسکو از خبرسازی رسانه آمریکایی درباره تنش با اوکراین

به گزارش مجله پریها، تهران-خبرنگاران- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدام شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در انتشار اخبار و اطلاعات غلط درباره تنش با اوکراین انتقاد کرد.

خبرنگاران انتقاد مسکو از خبرسازی رسانه آمریکایی درباره تنش با اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، خبرگزاری تاس نوشت: زاخارووا ترفند سی ان ان در گسترش اطلاعات غلط درباره آمادگی ادعایی روسیه برای جنگ با اوکراین را با اشاره به انتشار تصویری از یک تانک اوکراینی که وانمود می گردد روسی است، به باد انتقاد گرفت.

زاخارووا در صفحه خود در فیس بوک خطاب به خبرنگاران این شبکه آمریکایی نوشت: ما درک می کنیم که شما فرصتی برای آنالیز حقایق ندارید. شما به نام پیروزی لیبرالیسم عمیقا درگیر مبارزه ای ایدئولوژیک شده اید اما نباید این رویه تا حدی باشد که تانک اوکراینی در ایستگاه راه آهن را به بهانه آمادگی روسیه برای جنگ به جای تانک روسی به تصویر بکشید.

زاخارووا در این پست بخشی از گزارش ویدئویی سی ان ان را درباره ادعای تجهیزات زرهی روسیه که آماده استقرار در مرز اوکراین می شوند به نمایش گذاشته است.

این دیپلمات روس یه خبرنگار شبکه سی ان ان در مسکو توصیه نموده از دخالت در مسائل داخلی روسیه خودداری نموده و وقت بیشتری را صرف حرفه گری کند زیرا چنین اقدامی مناسب نیست.

زاخارووا پیشتر بر مالکیت کشورش بر شبه جزیره کریمه که هفت سال پیش پس از برگزاری همه پرسی از اوکراین جدا شده و به روسیه الحاق شد، تاکید نموده بود.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان انقلاب و روس ها کودتا یاد می نمایند، شروع شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که بیشتر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از زمان الحاق کریمه به خاک روسیه، آمریکا و غرب انواع تحریم های مالی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می نمایند وضع نموده اند تا شاید روسیه را برای پا پس کشیدن از کریمه تحت فشار قرار دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4094

به "خبرنگاران انتقاد مسکو از خبرسازی رسانه آمریکایی درباره تنش با اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد مسکو از خبرسازی رسانه آمریکایی درباره تنش با اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید