جزییات راه اندازی پردیس های علم و فناوری تخصصی

به گزارش مجله پریها، امید رضایی فر در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی پردیس های علم و فناوری تخصصی در پارک های علم و فناوری و یا دانشگاه ها گفت: پردیس های علم و فناوری به وسیله دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در چارچوب توسعه فعالیت های خود در حوزه فناوری و نوآوری در پهنه ای از اراضی یا محدوده تعیین تأسیس می گردد و زمینه استقرار شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و فناور را فراهم می نماید. ضمن اینکه این فرصت برای پژوهشگاه های وزارت علوم ایجاد خواهد شد تا بتوان از ظرفیت ها برای راه اندازی پردیس ها استفاده کنیم.

جزییات راه اندازی پردیس های علم و فناوری تخصصی

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم اهداف تأسیس پردیس های علم و فناوری را ایجاد زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و میانه فناور و دانش بنیان، فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب و استقرار شرکت ها مؤسسات و واحدهای فناور بزرگ برشمرد.

وی بعلاوه بسترسازی برای توسعه کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری، بالابردن ظرفیت ایجاد اشتغال دانش آموختگان یاری و افزایش تعاملات مؤثر و هدفمند و درونی مراکز علمی و فناوری و تعامل با مؤسسات مالی و اجرایی از دیگر اهداف راه اندازی این پردیس ها مطرح نمود.

رضایی فر ادامه داد: دو مدل پردیس پیش بینی شده؛ نخست پردیس مستقل که راه اندازی آن برای دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی امکان پذیر است ولی این نوع پردیس به علت عدم حضور و همکاری پارک، مشمول مزایای قانونی مرتبط نخواهد شد.

این مقام مسئول وزارت علوم مدل دیگر پردیس های علم و فناوری را پردیس مشترک مطرح نمود و گفت: راه اندازی این مدل از پردیس با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود به وسیله دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی یا سایر سازمان های متقاضی اعم از دولتی و غیردولتی و صرفاً با همکاری یک پارک واجد شرایط لازم در قالب و مدل مشارکت و همکاری و انعقاد یک توافق نامه یا قرارداد همکاری امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: این پردیس از امتیازات قانونی پارک برخوردار بوده و در صورت قطع همکاری پارک، مجوزِ صادر شده لغو می گردد و ادامه کار پردیس منوط به اخذ مجوز تازه از شورای توسعه به عنوان پردیس مستقل است.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن از راه اندازی پردیس های علم و فناوری در حوزه اقتصاد دیجیتال و کشاورزی اطلاع داد و گفت: بعلاوه قرار است در استان سمنان پردیس های تخصصی هوش مصنوعی راه اندازی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4834

به "جزییات راه اندازی پردیس های علم و فناوری تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات راه اندازی پردیس های علم و فناوری تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید