تکذیب انصراف جریان حکمت ملی از مشارکت در دولت عراق

به گزارش مجله پریها، یک نماینده جریان حکمت ملی، اخبار منتشر شده مبنی بر انصراف این جریان از مشارکت در کابینه جدید عراق را تکذیب کرد.

تکذیب انصراف جریان حکمت ملی از مشارکت در دولت عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جریان حکمت ملی عراق، اخبار منتشر شده روز گذشته درباره خروجش از دولت آینده این کشور را تکذیب کرد و از احزاب سیاسی کشور خواست تا همچنان از دولت مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه جدید عراق حمایت کنند.

جاسم البخاتی کننده این جریان در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه شرح داد: برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه در جریان حکمت ملی اعلام کردند که این جریان انصراف از مشارکت در دولت آینده عراق را به الکاظمی اطلاع داده است؛ اما این خبر صحت ندارد.

وی افزود: موضع جریان حکمت ملی همچنان حمایت از الکاظمی و دادن اختیار کامل به او برای انتخاب اعضای کابینه است و در صورتی که مامور به تشکیل کابینه جدید عراق بخواهد در مقابل دیکته های سایرین، تسلیم شود، این جریان مداخله خواهد کرد.

البخاتی ادامه داد: آینده مرحله آینده، بسیار سخت و نیازمند صرف نظر کردن از اختلافات و کنار گذاشتن منافع حزبی است و همه باید برای حمایت از دولت برای برون رفت از بحران های کنونی با کمترین خسارت ممکن، تلاش کنند. دوره نخست وزیری الکاظمی کوتاه مدت و صرفا برای برگزاری انتخابات زودهنگام است.

دیروز پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از علی البدیری کننده جریان حکمت نوشت که این جریان به نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق، ابلاغ کرده است که از حق و سهم وزارتی خود در کابینه انصراف می دهد و در دولت آینده، شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: جریان حکمت به الکاظمی اختیار تام داده تا هر شخصیتی را که برای پست وزارتی لایق می داند، انتخاب کند و همچنان از نخست وزیر مامور تشکیل کابینه برای تشکیل دولتی مستقل، حمایت می کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3394

به "تکذیب انصراف جریان حکمت ملی از مشارکت در دولت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب انصراف جریان حکمت ملی از مشارکت در دولت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید