تقدیر از محمدرضا اصلانی برای نگارش 8 ساله ستوده در آسمان ها و زمین

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، همزمان با فرارسیدن هفته وحدت آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب ستوده در آسمان ها و زمین به قلم محمدرضا اصلانی به همت فرهنگسراهای رازی و تهرانسر دوشنبه 15 دی در پردیس رازی برگزار شد.

تقدیر از محمدرضا اصلانی برای نگارش 8 ساله ستوده در آسمان ها و زمین

این برنامه با قرائت آیاتی از قران کریم و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و صادق کرمیان مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 و فرهنگ سرای تهرانسر به نمایندگی از بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 و فرهنگسرای رازی ضمن خوشامدگویی به حضار و تبریک هفته وحدت بیان نمود: : تقارن رونمایی کتاب ستوده در آسمان ها و زمین که درباره پیامبر مهربانی هاست با هفته وحدت و سالروز میلاد رسول اکرم(ص) را می توان به نیت خیر نویسنده کتاب نسبت داد. چرا که محمدرضا اصلانی بیش از 8 سال برای نگارش این اثر ارزشمند زحمت کشیده و امروز ما شاهد رونمایی این اثر ادبی و دینی هستیم. امروز جای چنین آثار فاخری در جامعه خالی است و امیدوارم که زحمات او به بار بنشیند و کتاب مورد استقبال جامعه اهل ادب، هنر و دین قرار بگیرد.

کامران شرفشاهی عهده دار اجرای این برنامه بود و با دعوت از محمدرضا سرشار خواستار ایراد سخنرانی وی درخصوص این نشست رونمایی شد. وی به قرائت آیاتی از قران درباره مقام و منزلت رسول اکرم(ص) پرداخت و سپس به خوانش شعر معروف سعدی در ستایش حضرت رسول اکرم(ص) پرداخت:

ماه فروماند از جمال محمد/ سرو نباشد به اعتدال محمد /قدر فلک را کمال و منزلتی نیست/در نظر قدر با کمال محمد/ وعده دیدار هر کسی به قیامت/ لیله اسری شب وصال محمد/ آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی/ آمده مجموع در ظلال محمد/عرصه گیتی مجال همت او نیست/روز قیامت نگر مجال محمد/وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس/بو که قبولش کند بلال محمد/همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد/تا بدهد بوسه بر نعال محمد/شمس و قمر در زمین حشر نتابند/نور نتابد مگر جمال محمد/شاید اگر آفتاب و ماه نتابند/پیش دو ابروی چون هلال محمد/چشم مرا تا به خواب دید جمالش/خواب نمی گیرد از خیال محمد/سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی/عشق محمد بس است و آل محمد

قصه گوی ظهر جمعه رادیو در ادامه گفت: بالاترین شان یک داستان همین نکته بس که داستان این کتاب به زندگی حضرت رسول (ص) پرداخته است امروز در هفته وحدت جمع شدیم از کتابی رونمایی کنیم که ماحصل زحمات نویسنده توانمند کشورمان محمدرضا اصلانی است که با توجه به این ایام و هفته وحدت مردم را می توان بیش از بیش به خواندن آن ترغیب کرد.

وی با اشاره به خصوصیت قلمی و شخصیتی اصلانی به ذکر این نکته پرداخت که وی نمونه شاخص نویسنده خوب و ارزشی است و بیشتر از 2 دهه است نسبت به وی شناخت دارم و نظم، پشتکار و پرکاری یکی از ویژگی های کار و زندگی وی است که علاوه بر پرداختن به قاضی گری و فعالیت در حوزه حقوق بیش از 40 کتاب ارزشی نوشته است دقت، پاکیزه نویسی از لحاظ محتوا همچنین نجابت توام با صلابت، آرامش از دیگر ویژگی های وی می باشد.

سرشار گفت: محمدرضا اصلانی سابقه همکاری در مطبوعات، برنامه ظهر جمعه رادیو و صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی و مسوولیت هایی چون انجمن قلم، کودک و ... را داشته است. نگارش این کتاب با موضوع حضرت رسول(ص) از جمله فعالیت هایی است که مثل داستان عشق است چون گذشتگان درباره آن زیاد نوشتند و نباید تصور شود که آیندگان درباره آن ننویسند هرکسی با توجه به عشق و علاقه خود و با توجه به طبع آزمایی خود اقدام به نویسندگی می پردازد هر نویسنده احساس کرد به اوج قلم و توانمندی رسیده است باید به نویسندگی برای این بزرگان می پردازد.

تلاش 8 ساله برای نگارش این کتاب ستودنی است

در ادامه قاسمعلی فراست نویسنده نخل های بی سر به صحبت در خصوص کتاب ستوده در آسمان ها و زمین پرداخت. وی با اشاره به نام و عنوان کتاب بیان نمود: با توجه به شان، محتوا و قداست محتوا و مضمون کتاب باید عنوانی مرتبط با این موضوع انتخاب می شد اما تلاش 8 ساله برای نگارش این کتاب ستودنی است، نویسنده کتاب 8 سال از عمر خود را صرف نوشتن کرده است و بچه ها ما باید یاد بگیرند که استفاده بهینه از عمر به چه طریق است در زمان کنونی کسی پیدا می شود به احترام پیامبر اکرم(ص) کتابی را به این نام و اعتبار تالیف می کند و امیدوارم در محضر رسول خدا(ص) اجر داشته باشد.

در نشست رونمایی این کتاب یکی از دوبلورهای کشور به قرائت بخش هایی ازکتاب پرداخت و سپس میزگرد ادبی با موضوع این اثر با حضور محمدعلی گودینی، علی اکبر والایی و حمید هنرجو برگزار گشت. هنرجو که اجرای این بخش را عهده دار بود، با مطرح کردن این پرسش که فکر می کنید امروزه نگارش درباره ائمه و به ویژه رسول اکرم(ص) باید چگونه باشد و نحوه ورود به این حوزه از چه طریق است؟، گفت: عرصه دینی، عرصه بسیار محترم و ارزشی است و نوشتن این آثار توفیق می خواهد و هر نویسنده ای این توفیق را کسب نمی کند. نکته مهم در نشست ها پرداختن به زندگی پیامبر و ائمه اطهار است که از زوایا و نگاه جدید و غیرکلیشه ای و تکرار نویسی مدنظر قرار گیرد و در خلق این آثار ارزشی باید ارزش اضافه نموده ای به آن اضافه نمود و ضرورت است زمانی که همه هجمه ها به سمت دین جهت خدشه وارد کردن است ما به نگارش این آثار بپردازیم برای امثال اصلانی ها باید شرایطی فراهم چاپ و انتشار بهتری فراهم شود و اثری در شان آن حضرت منتشر شود.

وی در ادامه گفت: جامعه ما در هر عصر و برهه نیاز دارد با زبان لطیف و ادبی به کتاب و کتابخوانی با فرهنگ مکتوب بپردازد و فرهنگ مکتوب نقشه راه باشد.

محمدعلی گودینی از دیگر نویسندگان و منتقدان ادبی نیز گفت: نوشتن و نگارش از علما ویژه اشخاص خاص و از خود گذشته ای است و باید حمایت بیشتری از این کتاب ها باید باشد.

محمدرضا اصلانی در این نشست رونمایی خاطر نشان کرد: امیدوارم لایق تعاریف و صحبت های محمدرضا سرشار باشم و در ادامه از خانواده اش جهت حمایت 8 ساله از این کتاب تشکر و قدردانی کرد. وی در ادامه گفت: برای نگارش این کتاب هیچ گاه خسته نشدم و سعی کردم با وسواس حتی از اعلام و نشانه ها استفاده کنم و امیدوارم کتاب مود استقبال مردم قرار بگیرد و راه خود را بین مخاطبانش پیدا کند.

بخش پایانی این مراسم تقدیر و سپس رونمایی از کتاب ستوده در آسمان ها و زمین بود که باحضور حضور اهالی قلم برگزار گشت.

در انتهای مراسم آیین رونمایی از کتاب توسط نویسندگان و مسئولان حاضر در مراسم انجام شد و تابلویی که تصویر کتاب رویش حک شده بود توسط اهل قلم و نویسنده کتاب امضا شد تا برای یادگاری از این مراسم برای همیشه جاودانه بماند.

کتاب ستوده در آسمان ها و زمین شامل بخش های مختلف زندگی پیامبر (ص) از جمله مواردی چون حمله سپاهیان ابرهه به شهر مکه، داستان تولد، سیری در اتفاقات دوران جوانی، داستان بعثت، غزوات رسول خدا و ... در قالب داستان های کوتاه در این مجموعه گردآوری شده است. این کتاب که حاصل 8 سال فعالیت نویسنده بر اساس بررسی و پژوهش ها و کارشناسی مستندات و منابع مختلف است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3398

به "تقدیر از محمدرضا اصلانی برای نگارش 8 ساله ستوده در آسمان ها و زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از محمدرضا اصلانی برای نگارش 8 ساله ستوده در آسمان ها و زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید