تشکیل ستاد انتخابات در 27 استان

به گزارش مجله پریها، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون در 27 استان از 31 استان کشور ستادهای انتخابات استان تشکیل شده است و مقدمات تشکیل ستاد انتخابات در 4 استان باقیمانده نیز فراهم شده است.

تشکیل ستاد انتخابات در 27 استان

به گزارش خبرنگاران، سید اسماعیل موسوی با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در جلسه امروز رئیس کمیته اقتصادی و پشتیبانی ستاد انتخابات گزارشی از برنامه ها و اقدامات کمیته در رابطه با بودجه و منابع اقتصادی و اعتباری انتخابات ارائه کرد. در این جلسه تاکید شد که ابزار و اقلام انتخاباتی از منابع و فراوریات داخلی در جهت حمایت از فراوری ملی استفاده گردد. همچنین توصیه شد حتی الامکان در هزینه کردها صرفه جویی گردد و کمترین میزان مصرف را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه ستاد انتخابات، اصلاح آئین نامه مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، اضافه نمود: این اصلاحیه به پیشنهاد وزیر محترم کشور به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان در کمترین وقت ممکن این اصلاحیه را آنالیز و تصویب کرد. حاصل این تغییر در آئین نامه و اصلاح آن این بود که از این پس در موارد همزمانی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تنها یک هیئت اجرایی در حوزه های انتخابیه تشکیل خواهد شد و از تعدد هیئت های اجرایی پرهیز می گردد که این امر یک گام مثبت برای بهبود فرآیند انتخابات است.

موسوی ادامه داد: در انتخابات پیش رو، در 5 استان کشور در کنار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب 6 نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز انتخابات برگزار خواهیم کرد و به این ترتیب در استان های تهران، قم، خراسان شاقتصادی، خراسان رضوی و فارس مشمول این این قانون خواهند بود.

دبیرستاد انتخابات کشور اعلام نمود: همایش سراسری فرمانداران در تیر ماه امسال با هدف آموزش قوانین و مقررات انتخابات برگزار خواهد شد که راهکارهای برگزاری این همایش در این جلسه مورد آنالیز نهاده شد و تصویب شد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور توضیح داد: تاکنون در 27 استان از 31 استان کشور ستادهای انتخابات استان تشکیل شده است و مقدمات تشکیل ستاد انتخابات در 4 استان باقیمانده نیز فراهم شده که به زودی این امر محقق خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات در انتها اشاره نمود: آنالیز لایحه جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی شروع شده است و در این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی, موادی از لایحه جامع پیشنهادی دولت را آنالیز کرد و انتظار داریم در سایر کمیسیون ها نیز این آنالیز ها با سرعت پیگیری گردد تا تکلیف لایحه جامع انتخابات هر چه سریع تر روشن گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2495

به "تشکیل ستاد انتخابات در 27 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ستاد انتخابات در 27 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید