ترامپ: گروهی سرکش در توطئه برای براندازی دولت ونزوئلا دست داشتند!

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز بار دیگر مدعی شد که دولت واشنگتن در توطئه خام دستانه هفته اخیر علیه دولت ونزوئلا که ادعا می گردد با هدف براندازی دولت قانونی نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور اجرا شده، دست نداشته است!

ترامپ: گروهی سرکش در توطئه برای براندازی دولت ونزوئلا دست داشتند!

وی در ادامه مدعی شد که دولت آمریکا برای انجام یک چنین عملیاتی به یک گروه کوچک اکتفا نخواهد کرد.

ترامپ همچنین گفت: من هیچ چیزی در این باره نمی دانم. فکر می کنم که دولت [آمریکا] اصلاً هیچ ارتباطی با آن ندارد، و باید بفهمم که چه اتفاقی افتاد. اگر ما اقدامی علیه ونزوئلا انجام می دادیم، به آن شیوه نبود. و تا حدی متفاوت می بود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ادعا کرد که این توطئه مسلحانه حمله ای سودمند نبود و توسط یک گروه سرکش متشکل از شهروندان ونزوئلایی و افرادی از سایر کشورها صورت گرفته است.

شایان ذکر است یک نظامی سابق ارتش آمریکا که در ونزوئلا بازداشت شد، گفته است که با یک شرکت امنیتی واقع در ایالت فلوریدا برای تحت کنترل دریافت فرودگاه کاراکاس و وارد کردن هواپیمایی جهت انتقال هوایی نیکلاس مادورو به ایالات متحده قرارداد بسته است.

همچنین مطابق سندی که روز پنج شنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، آمده است که اعضای حزبهای مخالف دولت ونزوئلا بر سر توافقی 213 میلیون دلاری با این شرکت موسوم به سیلور کورپریشین یو اس اِی جهت حمله به ونزوئلا و خلع مادورو از قدرت مذاکره نموده اند.

لازم به ذکر است اواسط هفته گذشته، منابع مطلع در دولت ونزوئلا از شکست طرحی برای کودتا و ترور مقامات این کشور خبر دادند.

در همین ارتباط نیز، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نمود که 13 نفر از جمله دو آمریکایی به اتهام کوشش برای کودتا بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3431

به "ترامپ: گروهی سرکش در توطئه برای براندازی دولت ونزوئلا دست داشتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: گروهی سرکش در توطئه برای براندازی دولت ونزوئلا دست داشتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید