تخصیص تسهیلات بانکی ویژه به سیل زدگان روستایی برای ساخت مسکن

به گزارش مجله پریها، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره نحوه خدمات رسانی به سیل زدگان روستایی توضیحاتی داد.

تخصیص تسهیلات بانکی ویژه به سیل زدگان روستایی برای ساخت مسکن

جهت دریافت خدمات اجرای ضوابط روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره اقدامات صورت گرفته سازمان مدیریت بحران برای رسیدگی به شرایط سیل زگان استان های کشور، گفت: اقدامات سازمان مدیریت بحران کشور برای رسیدگی به مسائل هموطنان پس از وقوع حوادث در چند مرحله انجام می گردد.

وی اضافه نمود: در وهله اول قبل از وقوع حوادث یکسری اقدامات پیشگیرانه برای انجام اقدامات عملیاتی پیش بینی می گردد که این امورات با همکاری سازمان های مختلف اجرایی می گردد.

بختیاری توضیح داد: در گام بعدی پس از وقوع حوادث کارشناسان خسارات جزئی وارد شده مانند قطعی برق، آب، مسدود شدن محور های ارتباطی برای یاری رسانی و ... را برآورد نموده و نسبت به انجام وظایف خود اقدام می نمایند.

وی اضافه نمود: در زمان وقوع سیل برای امدادرسانی سریع و یاری به سیل زدگان از آب نما به جای پل استفاده می گردد، چرا که ساختن پل هم زمان بر است و هم اینکه از نظر مالی هزینه بیشتری را صرف می نماید، از این رو از آب نما برای برقراری تردد و ارسال یاری های امدادی و اقلام بهداشتی و خوراکی به سیل زدگان استفاده می گردد.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران کشور با ارسال نامه ای که در آن برآورد خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل ذکر شده است را به سازمان مدیریت بحران ارسال و تقاضای تأمین بودجه و تخصیص اعتبارات لازم برای خدمت رسانی به سیل زدگان را می نمایند.

وی اضافه نمود: پس از آنالیز های لازم توسط اداره کل ارزیابی خسارات سازمان مدیریت بحران کشور، نامه ای با امضای وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال می گردد و پس از طی فرایند کوتاهی اعتبارات لازم برای یاری به سیل زدگان به مناطق سیل زده ارسال می گردد.

بختیاری گفت: در سیل سال جاری یاری های بلاعوض به سیل زدگان انجام شد که به خسارت دیدگان شهری وام 500 میلیون ریالی با سود 5 درصد و به سیل زدگان روستایی وام 400 میلیون تومانی با سود 4 درصد در قالب تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان تخصیص داده شد تا برای ساخت مسکن های خود اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: از 100 تا 120 میلیون ریال به افراد سیل زده روستایی یاری های بلاعوض تخصیص داده می گردد تا زمان ساختن خانه هایشان موقتا مکانی را اجاره نموده و در خانه های استیجاری زندگی نمایند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در گذشته برای اسکان سیل زدگان به آن ها کانکس داده می شد، توضیح داد: اهدای کانکس تجربه خوبی نبود، چرا که بعضی مسائل دامن گیر سیل زدگان می شد، از این رو با اتخاذ تصمیماتی مقرر شد تا به سیل زدگان روستانشین تسهیلات بلاعوض بانکی اهدا گردد تا زمانی که خانه هایشان ساخته گردد، در خانه های استیجاری زندگی نمایند و پس از آماده شدن منازل ساخته شده به زندگی خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که سیل زدگان روستانشین چگونه می توانند از این تسهیلات بانکی استفاده نمایند، گفت: در زمان وقوع سیل بنیاد مسکن به سراغ سیل زدگان می آید و در همان محل با برپایی کمپ هایی اقدام به ثبت نام سیل زدگان می نماید و با انجام کار کارشناسی نسبت به اهدای تسهیلات بانکی به افراد سیل زده اقدام می نماید و افراد خسارت دیده نیز با مراجعه به شعب بانک ها اقدام به ثبت نام و دریافت تسهیلات خود می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3320

به "تخصیص تسهیلات بانکی ویژه به سیل زدگان روستایی برای ساخت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص تسهیلات بانکی ویژه به سیل زدگان روستایی برای ساخت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید