انگشت کووید ، تازه ترین نشانه کرونا را بشناسید

به گزارش مجله پریها، دانشمندان دریافتند بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا در نوک انگشتان خود به ویژه پا زخم های دردناک دارند که به نشانه انگشت کووید موسوم شده است.

انگشت کووید ، تازه ترین نشانه کرونا را بشناسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، نکته مهم درباره ظاهر شدن زخم های کبود روی انگشتان بیماران مبتلا به کووید-19 این است که تقریبا در تمام بیماران (ساده تا شدید) دیده می شود و می تواند یکی از مهم ترین نشانه ها در شناسایی مبتلایان به کرونا باشد. البته تا امروز پژوهشی اختصاصی در این باره انجام نشده اما پزشکان این پدیده را انگشت کووید نام نهاده اند.

دکتر ابینگ لوتنباخ، مقام ارشد بخش بیماری های عفونی مدرسه دارویی دانشگاه پنسیلوانیا درباره ویژگی های نشانه تازه کووید-19 گفت: این زخم ها عمدتا دردناک هستند و دست زدن به زخم حس داغی می دهد. نشانه انگشت کووید به شکل نامتناسب بین بچه ها و نوجوانان وجود دارد که به کرونا آلوده شده اند اما شاید هیچ کدام از نشانه های معمول بیماری را نداشته باشند یا حتی آزمایش آنها منفی شده است.

حتی کسانی که به شدیدترین شکل به کرونا مبتلا شده اند، نشانه انگشت کووید را دارند. سوزان ویلکاکس، رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عمومی ماساچوستس به یواس ای تودی گفت: این نشانه تازه در بیماران کووید-19 با نارسایی شدید تنفسی هم دیده شده است.

در حال حاضر دو توضیح برای ظاهر شدن زخم های دردناک کبود در انگشت بیماران کرونا وجود دارد: واکنش التهابی بدن به وجود عقونت ناشی از ویروس در پاها و انگشتان یا لخته شدن خون در رگ.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3403

به "انگشت کووید ، تازه ترین نشانه کرونا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشت کووید ، تازه ترین نشانه کرونا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید