انرژی های فسیلی در کشور رو به اتمام است

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، غلامحسین عسگری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در صورتی که چاره ای برای اتمام انرژهای فسیلی نکنیم در آینده نزدیک برای نسل بعد چیزی باقی نخواهد ماند.

انرژی های فسیلی در کشور رو به اتمام است

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم و حتی مسئولان مشکل کمبود آب را جدی نگرفته و بعضا می گویند در فاصله چند کیلومتری از سطح زمین آب وجود دارد درحالی که این امر نشان دهنده بحران جدی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ادامه داد: باید یادآور شد که طی چند سال گذشته به طور متوسط 40 متر آب زیرزمینی استان پایین رفته است که سبب فرونشست ساختمان ها به دلیل خشکی در سطح زاینده رود و برداشت از آب های زیرزمینی وهمچنین ایجاد زلزله خاموش در استان اصفهان شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی گفت: سازمان نظام مهندسی با یاری اداره کل راه شهرسازی و وزارت راه شهرسازی همایش ملی ساختمان و پایداری را حول هشت محور برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسانده است.

وی بیان داشت: همایش ملی ساختمان و پایداری با محوریت قرار دادن مباحثی همچون مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان از تدوین تا اجرا، ساختمان پایدار صفر انرژی و انرژی پلاس، مدیریت مدل سازی و ممیزی انرژی در ساختمان ها، کاربرد انرژی ها تجدید پذیری در ساختمان ها از جمله این محورها است.

عسگری گفت: مصالح نوین ساختمانی در بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین نقش ساختمان هوشمند در بهره برداری انرژی، معیارهای مصرف و رده بندی انرژی در ساختمان، نقش و صندلی مردم و دستگاه های اجرایی در اجرا قوانین و مقررات حوزه انرژی در 26 و 27 دی ماه برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: پس از اتمام این همایش، 27 دی ماه جاری با یاری شرکت نمایشگاه های اصفهان، افتتاحیه نمایشگاه بهره وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل نقل را با رویکرد حفاظت از محیط زیست خواهیم داشت که در آن از کلیه فناوری هایی که در حوزه آب، برق و گاز وجود دارد، رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: مقررات فعلی ساختمان که 20ساله پیش تصویب شده جوابگوی بحران های آب، انرژی، محیط زیست و تغییر اقلیم نیست به همین منظور برای توسعه پایدار، امکان رشد و توسعه خدمات مهندسی نیازمند تغییر و بازنگری مقررات ملی ساختمان و ساخت و ساز و بین المللی شدن قوانین هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این همایش بدنبال این هستیم مقررات و آیین نامه ها را به چالش بکشیم و تفاهمنامه هایی امضا کنیم، اضافه نمود: در این همایش اساتید متخصص با اطلاعات نوین در عرصه ساختمان در پنل های تخصصی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2116

به "انرژی های فسیلی در کشور رو به اتمام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژی های فسیلی در کشور رو به اتمام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید