انتشار خلاصه مقالات همایش ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، روبرو شدن با بیماری همه گیر کووید-19 در دوران صنعت و پیشرفت بشر در بسیاری از علوم و جان باختن انسان های زیادی، دانشمندان جهان را در تمامی رشته های دانش به تفکر و تعمق فرو برد. از این رو دانشمندان علوم مختلف به ویژه علوم انسانی و اندیشمندان این حوزه برای مسائل آموزشی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ناشی از آن، راه چاره هایی به مردم و مسئولان نشان دادند.

انتشار خلاصه مقالات همایش ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران

پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی با نگاهی عالمانه و رویکرد فرهنگی و تمدنی به مسائل و معضلات جامعه با اعتقاد راسخ به نقش شاخه های گوناگون علوم انسانی و اجتماعی در مدیریت بحران ها، با همفکری و یاری اعضای محترم هیأت علمی و کارشناسان خود همایش ابعاد انسانی-اجتماعی مسأله کرونا در ایران را در تاریخ 10 تا 13 خرداد 1399 با سخنرانی های علمی در فضای مجازی برگزار و با استمداد از جامعه علمی، دانشگاهی، ملی و بین الملی، مقالات و سخنرانی های ارزشمندی دریافت کرد.

پیش از برگزاری همایش اصلی، 12 پیش نشست با سخنرانی و ایده پردازی استادان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها تشکیل شد که عبارتند از: تأملات فلسفی درباره بحران کرونا، رویکرد تاریخی-اجتماعی به مسأله کرونا، ملاحظات روانشناختی در مورد مسأله کرونا، کرونا، علوم انسانی و پزشکی، کرونا، بازار کار و استراتژی های سازمانی، نشست رویکرد چندرشته ای به مسأله کرونا، کرونا و تربیت، زنان، کرونا و ابعاد انسانی، اجتمای و فرهنگی، نظام تربیت مدرسه ای (آموزش و پرورش) ایران در آزمون کرونا، سیمای نظام آموزش عالی ایران در دوران پساکرونا، مدیریت فضای خانواده در شرایط کرونا با رویکرد روانشناختی تربیتی و نشست علوم طبیعی و علوم انسانی در مسأله کرونا (به صورت آفلاین).

با عنایت به گستره موضوعی همایش و جلب همکاری 37 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، در همایش اصلی بیش از 450 نفر از علاقه مندان و دانشگاهیان از سخنرانی ها و نشست ها بهره بردند.

کتاب خلاصه مقالات همایش مجازی ابعاد انسانی-اجتماعی مسئله کرونا در ایران به قلم 99 استاد برتر ایران و سایر کشورهای جهان در 117 مقاله به کوشش پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3760

به "انتشار خلاصه مقالات همایش ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار خلاصه مقالات همایش ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید