انتخابات زودهنگام یونان 16 تیرماه برگزار می گردد

به گزارش مجله پریها، سخنگوی دولت یونان از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور در هفتم جولای (16 تیر ماه) اطلاع داد.

انتخابات زودهنگام یونان 16 تیرماه برگزار می گردد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، یونانی ها در هفتم جولای (16 تیرماه) انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار می نمایند. این خبر را سخنگوی دولت یونان روز گذشته اظهار داشت.

بعد از ریزش آراء شدید حزب چپ گرای سیریزای آلکسیس تسیپراس در انتخابات پارلمانی اروپا، نخست وزیر یونان درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را در این کشور داده است.

بر اساس نتایج اعلام شده حزب سیریزا حدود 24 درصد آراء شهروندان و حزب دموکراسی نوین 33 درصد آراء را در انتخابات پارلمانی اروپا به دست آورده و به این ترتیب حزب حاکم عملکرد ضعیفی را در این انتخابات از خود نشان داد.

حزب سیریزای نخست وزیر یونان همچنین در انتخابات منطقه ای و محلی که به صورت همزمان با انتخابات اروپایی برگزار گردید شکست سنگینی را متحمل شد.

آلکسیس تسیپراس که از ژانویه سال 2015 بر یونان حکومت می نماید پیش از این انتخابات اروپایی را به عنوان یک رأی گیری درباره آینده دولت خود اعلام نموده بود. وی گفته بود که اگر شهروندان در این انتخابات به وی رأی اعتماد ندهند در این صورت همه چیز باز و نامشخص است. انتخابات پارلمانی یونان بر اساس تاریخ مقرر قرار بود در اواخر اکتبر برگزار گردد.

کیریاکوس میتسوتاکیس، رئیس حزب محافظه کار دموکراسی نوین یونان هم که حزبش موفقیت چشمگیری در انتخابات اروپایی به دست آورده و از حزب حاکم سبقت گرفته است خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام سریع در کشورش شده است. وی در این باره گفت که یونان به دولت جدید احتیاج دارد، به این ترتیب آنچه بعد از انتخابات اروپایی سال 2014 در یونان رخ داد حالا می تواند دوباره تکرار گردد. در آن موقع حزب سیریزا در جریان بحران اقتصادی یونان توانست با سخنوری های ضداروپایی چهار درصد از حزب دموکراسی نوین سبقت بگیرد. درست در همان زمان تسیپراس درخواست برگزاری انتخابات مجدد در این کشور را مطرح نمود.

تسیپراس در چهار سال و نیم گذشته همچنان درخواست های وام دهندگان بین المللی را اجرا می کرد و به این ترتیب وی بخش هایی از حامیان خود را از دست داد. اما بالاخره یونان توانست در آگوست سال 2018 برنامه های کمکی و ریاضتی خود را ترک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2455

به "انتخابات زودهنگام یونان 16 تیرماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات زودهنگام یونان 16 تیرماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید