العامری: با نگرانی یورش گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می کنیم

به گزارش مجله پریها، رئیس ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اینکه یورش گسترده ترکیه به شمال این کشور با هر بهانه و توجیهی که باشد امری مردود است، گفت که با نگرانی شدید این موضوع را دنبال می کنیم.

العامری: با نگرانی یورش گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح امروز دوشنبه گفت که یورش اخیر ترکیه به شمال عراق از لحاظ عمق و گستردگی و مدت زمان تهاجم، از تجاوزات قبلی متفاوت بود.

وی اضافه کرد: یورش اخیر (ترکیه) گسترده و تا عمق 25 کیلومتری بود که حاوی پیام های خطرناکی است و به نظر می رسد که ترک ها برای تشکیل کمربند امنیتی همانند کمربندی امنیتی که در شمال سوریه ایجاد کرده اند، تلاش می کنند و ما نیز درباره این طرح هشدار می دهیم.

طبق گزارش وبگاه بغداد الیوم، العامری همچنین درباره این طرح ترکیه هشدار داد و از دولت ترکیه خواست سریعا نیروهایشان را از خاک عراق خارج کند چرا که این تجاوزات به نفع دو کشور که از روابط تاریخی، دینی و برادرانه برخوردارند، نیست.

رئیس ائتلاف الفتح از دولت عراق خواست سکوت را شکسته و برای پایان دادن به این تجاوزات مکرر، تمامی اقدامات دیپلماتیک و سیاسی مناسب را اتخاذ کند و این موضوع را در اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و محافل بین المللی مطرح کند.

وی همچنین از تمامی گروه های ملی عراق خواست تا موضع یکپارچه ای برای حفظ حاکمیت عراق و پایان به این تجاوزات اتخاذ کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3573

به "العامری: با نگرانی یورش گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العامری: با نگرانی یورش گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید