اقدامات شهرداری مشهد در حمایت از محرومان و حوزه سلامت در زمان کرونا

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد اولین شهرداری در کشور بوده است که به بخشودگی عوارض شغلی، کسب وکارها و بهای ماهانه مالکانه واحدهای تجاری پرداخته است.

اقدامات شهرداری مشهد در حمایت از محرومان و حوزه سلامت در زمان کرونا

رضا خواجه نائینی، امروز 27 مردادماه در یکصدودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا از شهروندان آسیب پذیر حمایت هایی شد که شامل تهیه و توزیع 65هزار بسته معشیتی بین ساکنان مناطق کم برخوردار و اقشار آسیب پذیر به ارزش 16میلیارد تومان بود که در ماه رمضان و ماه بعد رخ داد. همچنین کارت خرید یک میلیون تومانی به 30هزار نفر از کارگران خدمات شهری، عمرانی و... اهدا شد .

وی اضافه نمود: به همین دلیل 2/5میلیارد تومان به جهاد دانشگاهی مشهد در راستای راه اندازی و تکمیل تجهیز آزمایشگاه تشخیص مولکولی برای شناسایی بیماری کرونا کمک شد. همچنین 5 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای حمایت از کادر درمان اعطا شد. شایان ذکر است در دو مرحله اعتبار 18میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات بهداشتی و پزشکی همچون ماسک، محلول ضدعفونی کننده، مایع گندزدایی محیط و ... در نظر گرفته شد، بر همین اساس حدود دو میلیون ماسک ساده، یک میلیون ماسک نمدی و 440 هزار ماسک فیلتردار برای شهرداری تهیه شده است. همچنین محلول های ضدعفونی روزانه بین مناطق و سازمان ها که در بیش از 80 ساختمان شهرداری توزیع می شود که البته محدودیت هایی وجود دارد، اما سعی کردیم توزیع روزانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد اولین شهرداری در کشور بوده است که به بخشودگی عوارض شغلی، کسب وکارها بهای ماهانه مالکانه واحدهای تجاری پرداخته است، گفت: این اقدام شهرداری باعث شد دولت، نهادهای دولتی و سایر کلان شهرها نیز به آن بپردازند. به همین دلیل 50 درصد از اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری در سه ماه اول، اجاره دوره تعطیلی کلیه فضاهای فرهنگی، تفریحی ورزشی، پیاده روها، محوطه عمومی، بازارهای سیار و سایر موارد، همچنین آبونمان تمام تاکسی های تحت نظارت شهرداری از ابتدای اسفند ماه 98 تا خاتمه خرداد ماه 99 بخشیده شد.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد ادامه داد: همچنین اعطای مهلت پرداخت بدهی مرتبط با خدمات صدور مجوزهای فعالیت های مرتبط با مدیریت شهری تا تیرماه 99 ، بخشودگی 50درصدی بهای یاد شده در سه ماه ابتدای سال و اعطای مهلت سه ماه به تمام بدهی ها و چک های شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

جواجه نایینی در خصوص تامین و توزیع امکانات و تجهیزات بهداشتی اظهار کرد: بیش از دومیلیون ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده برای کارکنان، مراجعان و فعالان در محیط های پرخطر تهیه شد. همچنین خط تولید ماسک بهداشتی را راه اندازی کردیم تا بتوانیم ماسک کارکنان شهرداری را تامین کنیم و نیز برای سایر مراکز اجرایی و درمانی بفرستیم. شایان ذکر است آمبولانسی با تجهیزات کامل خریداری شد تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود. این آمبولانس در میدان شهدا استقرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سی هزار قرص ویتامین D برای کارکنان خدمات و فضای شهری تهیه کردیم، ادامه داد: برای ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، معابر شهری، مه پاشی، غربالگری و اجرای عملیات ضدعفونی در محیط موادضدعفونی کننده سطوح و تجهیزات لازم را تامین کردیم. همچنین تیم پزشکی سیار و تامین تب سنج را داشتیم تا براساس آن از سلامت کارگران خدمات شهری به صورت روزانه مطمئن شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3664

به "اقدامات شهرداری مشهد در حمایت از محرومان و حوزه سلامت در زمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات شهرداری مشهد در حمایت از محرومان و حوزه سلامت در زمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید