آمریکا خواهان گفتگوی مستقیم با کره شمالی شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از تی آر تی، پس از اینکه پیونگ یانگ یک موشک بالستیک میان برد مشکوک به فضا پرتاب کرد، ایالات متحده مستقیماً از کره شمالی درخواست کرد تا به مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط در خصوص برنامه های هسته ای و موشکی این کشور بپیوندد.

آمریکا خواهان گفتگوی مستقیم با کره شمالی شد

یک مقام ارشد دولت بایدن روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که آغاز گفتگوهای جدی مستقیم کاملاً مناسب و مورد احتیاج است.

ایالات متحده، تحت ریاست جمهوری جو بایدن، بارها در پی مذاکره مستقیم با کره شمالی بوده، اما هر بار با درخواستش مخالفت شده است.

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، سه نشست با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برگزار کرد، اما در این گفت وگوها خواسته کیم برای لغو تحریم ها علیه پیونگ یانگ محقق نشد.

مقام آمریکایی که خواهان گفتگوی مستقیم با کره شمالی شده است، بعلاوه اضافه نمود: آزمایش اخیر کره شمالی بخشی از یک الگوی بی ثبات کننده فزاینده و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و در نتیجه قوانین بین المللی است.

این مقام آمریکایی پس از آن چنین درخواستی را عنوان نمود که کره شمالی روز یکشنبه بزرگترین آزمایش موشکی خود را از سال 2017 انجام داد. این پرتاب بالستیک به عنوان گامی نزدیک به از سرگیری آزمایش های دوربرد به وسیله کره شمالی تلقی می گردد.

به گفته مقام آمریکایی، این نگرانی وجود دارد که کره شمالی آزمایش های دوربرد را از سر بگیرد و به توقف آزمایش های هسته ای خود انتها دهد. وی گفت: این شرایط احتیاج به پاسخ دارد. شما خواهید دید که ما اقداماتی را انجام می دهیم که برای نشان دادن تعهد ما به متحدانمان طراحی شده است… و در عین حال ما فراخوان خود را برای دیپلماسی تکرار می کنیم. ما آماده هستیم و در کوشش برای گفتگوهایی که نگرانی ها را رفع می نماید بسیار جدی هستیم.

عکس های منتشر شده به وسیله رسانه های دولتی کره شمالی، تصاویر فضایی از کره شمالی و منطقه ها اطراف آن را به وسیله لنز دوربین نشان می دهند. به گفته تحلیلگران، کره شمالی اولین بار در سال 2017 چنین عکس هایی گرفته بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4554

به "آمریکا خواهان گفتگوی مستقیم با کره شمالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان گفتگوی مستقیم با کره شمالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید