اگر وزنتان زیاد شده این 10 کار را انجام ندهید

به گزارش مجله پریها، بعضی موقع پیش می‌آید که به محض افزایش وزن شروع به تغییر در رفتارهایمان میکنیم، که البته بسیاری از آنها موقت است و یا ممکن است این رفتار جدید مضر هم باشد، در ادامه لیستی از کارهایی را آماده کردیم که ار جمله این رفتارهای مضر هستند.

اگر وزنتان زیاد شده این 10 کار را انجام ندهید

دائم خودتان را شماتت نکنید

شماتت کردن خودتان با خشم و چاق نامیدن خودتان و نشان دادن چربی‌های بیرون زده پهلوها به اطرافیانتان، چربی اطراف کمر شما را به طور جادویی آب نمیکند! و بر علیه شما کار می کند. محققین به این نتیجه رسیده اند که افراد خود دلسوز، در تغییر دادن رفتارهایشان موفقتر هستند. نامهربان بودن با خودتان، شما را ناراحتتر خواهد نمود و به احتمال زیاد به غذا خوردن احساسی منتحی می‌گردد. افزایش وزن تان را قبول کنید و روی تمام انتخاب‌های مثبتی که پیش رو دارید تمرکز کنید.

سریع به فروشگاه نروید تا لباسهای جدید بخرید!

درست است که کاهش وزن، زمانبر است و ممکن است کمی طول بکشد تا بتوانید شلوار جین چسبتان را بپوشید. اما لازم هم نیست پول زیادی صرف خرید لباسهای جدید کنید، چون افزایش وزن شما موقتی است اما خریدن اقلامی که به شما کمک خواهد کرد حس بهتری در مورد ظاهرتان داشته باشید، ایده خوبی است. (هیچ چیز از نظر عاطفی زجرآورتر از این نیست که قادر نباشید در جین هایتان نفس بکشید) به یاد داشته باشید که داشتن احساس بهتر، به شما کمک خواهد کرد انتخاب های غذایی بهتری انجام دهید.

وعده های غذایی را حذف نکنید

حذف وعده‌های غذایی به شما کمک نمیکند که در دراز مدت وزن کم کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که غذا خوردن هر چند ساعت یک بار، به تثبیت قند خون شما کمک می‌کند و جلوی انتخاب‌های غذایی بد در وعده بعدی را خواهد گرفت. از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و مطمئن شوید هر چند ساعت یک بار، چیزی می‌خورید. وعده‌ها و میان وعده های سهم بندی و از قبل برنامه ریزی شده برای بدن شما مفید خواهند بود و مانع پرخوری شما در ساعات بعدی خواهند شد.

از رژیم غذایی موقت پرهیز کنید

مشکل رژیم های غذایی این است که آنها قرار نیست برای یک دوره زمانی طولانی دنبال شوند. شما فقط به دنبال ساده‌ترین و سریع ترین راه حل برای سایز جین جدیدتان نیستید. شما می خواهید وزن کم کنید و برای سالمتر شدن، آن را در درازمدت حفظ نمایید. رژیم های غذایی معمولا نوعی دستورالعمل عجیب را برای کاهش وزن ترویج می‌دهند، مانند حذف کردن گروه خاصی از مواد غذایی. مشکل این است هنگامی که شما از این رژیم غذایی خارج شوید، وزن کاهش یافته تان دوباره بر می‌گردد و اغلب اوقات این افزایش وزن سریع تر و با شدت بیشتری اتفاق می افتد. کلید کاهش وزن پایدار، خوردن مواد غذایی واقعی (نه فرآوری شده) است که حاوی مقدار متعادلی از چربی های سالم، کربوهیدرات های مغذی و پروتئین بدون چربی هستند.

گرسنگی را نادیده نگیرید

با آموختن توجه به نشانه‌های گرسنگی شما میتوانید جلوی پرخوری تان را بگیرید و به خودتان یاد دهید که گرسنگی را به درستی و بدون آنکه تا ترکیدن غذا بخورید، برطرف نمایید. البته این، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد اما می‌توانید بیاموزید که آن را انجام دهید. شما باید هنگامی که کمی گرسنه هستید، غذا بخورید و هنگامی که کمی سیر شدید، دست از خوردن بکشید. اگر شما به بدنتان گوش کنید، هرگز بیش از حد غذا مصرف نخواهید کرد، حتی اگر غذایی که می‌خورید، نامناسب باشد.

همه حواستان به چیزهایی که نمیتوانید بخورید نباشد

همه حواستان به چیزهایی که نمیتوانید بخورید نباشد

بیایید خوشحالیمان را با تمرکز بر هر آنچه نمی‌توانیم بخوریم از بین نبریم، چرا وقتی می‌توانید روی تمام خوراکی های فوق العاده‌ای تمرکز کنید که می توانید بخورید، انرژیتان را با فکر کردن به چیزهایی که نمی‌توانید بخورید، هدر دهید؟ اگر سعی کنید تفکرتان را در این مورد تغییر دهید، بسیار شادتر خواهید بود.

دائما خودتان را وزن نکنید

کلید کاهش وزن سالم، آن است که ثابت قدم بمانید و در رژیم غذایی و برنامه ورزشی تان، داشتن خواب کافی و کنترل کردن سطوح استرستان صبوری به خرج دهید. به طور معمول، یک فرد نباید بیش از 0.4 تا 0.9 کیلوگرم در هفته وزن از دست دهد اما می‌تواند تا حدی به شما و بدن تان بستگی داشته باشد. به یاد داشته باشید که وزن شما بسته به مقدار آبی که حفظ می کنید، اینکه در چه زمانی از روز هستید و سطوح هورمونی شما چقدر هستند، نوسان خواهد کرد. سعی کنید وزنتان را فقط یک بار در هفته اول صبح اندازه بگیرید. به این ترتیب، شما می توانید روی پیشرفت تدریجیتان تمرکز کنید، نه عدد مربوط به وزنتان.

بیش از اندازه ورزش نکنید

آهسته و پیوسته آغاز کنید و ثابت قدم بمانید. اگر بیش از حد ورزش کنید، ممکن است کل برنامه به بیراهه برود. در عوض به واقعیت توجه داشته باشید. گذشته از این، ورزش بیش از حد می‌تواند به پرخوری منجر شود که در واقع منجر به این می شود که وزن بیشتری اضافه کنید.

توقف برنامه ورزشی را فراموش کنید

آیا فکر می‌کنید افزایش وزنتان ممکن است به خاطر حجم عضله بیش از حد باشد؟ قبل از آنکه وزنه‌ها را کنار بگذارید، بهتر است تجدید نظر کنید. برخی خانم ها نگران این هستند که بلند کردن وزنه ممکن است آنها را حجیم کند اما بسیار بعید است که این اتفاق بیفتد. عضله از نظر متابولیکی، فعالتر از بافتهای دیگر است و در نهایت به شما کمک خواهد کرد وزن کم کنید. شما همچنین باریکتر به نظر خواهید رسید و سلامت استخوان تان را بهبود خواهید بخشید.

تسلیم نشوید و افزایش وزنتان را بپذیرید

با تعیین اهداف کوچک و قابل دسترسی، قدرتمند باقی بمانید. هنگامی که ببینید قادر به دستیابی به این اهداف هستید، برای تمرین عادات سالم، انگیزه بیشتری خواهید داشت. متمرکز و مثبت باقی بمانید.

انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2

به "اگر وزنتان زیاد شده این 10 کار را انجام ندهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "اگر وزنتان زیاد شده این 10 کار را انجام ندهید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر وزنتان زیاد شده این 10 کار را انجام ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید