آشنایی با مسجد شناور پنانگ

به گزارش مجله پریها، مسجد شناور پنانگ، یکی از جاذبه‌های مذهبی و جالب تور مالزی برای بازدید است. مسجد Terapung یا در سال 2004 ساخته شده است و جایگزین یک مسجد قدیمی است که در سونامی آسیب دیده بود.

آشنایی با مسجد شناور پنانگ

این مسجد در امتداد ساحل Tanjung Bungah واقع شده و یک اثر خارق العاده ی معماری است و دارای طراحی هایی از اهالی شمال آفریقا می باشد. مناره ی بلند هفت طبقه ی مسجد که مشرف به مناطری از دریا است از دیگر ویژگی های معماری این مسجد است. این مسجد اولین مسجددر کشور است که بر روی آب ساخته شده است.این مسجد 1295 کیلومتر مربع مساحت دارد و ظرفیت 1500 را دارد. در تور مالزی می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

این مسجد که از جاذبه های گردشگری پنانگ می باشد به جای یک مسجد قدیمی که در پی فاجعه بزرگ سونامی در سال 2004 آسیب دید در ساحل زیبا و آرام Tanjung Bungah با هزینه ای بالغ بر 15 میلیون رینگیت مالزی ساخته شده که عملیات ساخت آن بین سال های 2005 تا 2007 در جریان بود و به طور رسمی در 16 مارس 2007 به دست پنجمین نخست وزیر مالزی عبدالله احمد بداوی افتتاح شد. در حال حاضر این مسجد یکی از جاذبه‌های اصلی تور مالزی برای بازدید است.

مسجد شناور پنانگ که از شگفتی های معماری است با طراحی اهالی شمال آفریقا، مناره های بلند هفت طبقه و نمایش پانورامای 360 درجه از دریا یکی از برترین دیدنی های پنانگ می باشد که دیدن آن برای گردشگران خالی از لطف نیست. بازدیدکنندگان برای ورود به این مکان مقدس که اولین مسجد ساخته شده بر روی آب در کشور مالزی است باید از مقامات مسجد مجوز داشته باشند و هنگام ورود به مسجد باید کفش را از پای خود خارج کرده و لباس مناسب بر تن داشته باشند. این مسجد هنگام نماز جمعه از ساعت 12 تا 14:30 بسته است.

انتشار: 5 دی 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 127

به "آشنایی با مسجد شناور پنانگ" امتیاز دهید

5 کاربر به "آشنایی با مسجد شناور پنانگ" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مسجد شناور پنانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید