با خواص درمانی و ویژگی های اسفناج آشنا شوید

به گزارش مجله پریها، برگه‌های اسفناج پر از خاصیت هستند و اگر با ماست مخلوط شوند به یک دسر خوشمزه تبدیل می‌شوند. اسفناج کمبود املاح معدنی بدن ما را جبران کرده و برای بدن ما بسیار مفید با پریها باشید تا با خواص اسفناج آشنا شوید. به یاد ملوان زبل کودکیمان به کودکانمان یاد بدهیم که اسفناج برای آنها مفید است.

با خواص درمانی و ویژگی های اسفناج آشنا شوید

اسفناج از دسته سبزیجاتی است که آهن مورد نیاز بدن را تامین کند و یک ماده مخمر برای هضم آن لازم است. اسفناج می‌تواند گوگرد خون را قلیایی کند و آهک آن برای استحکام استخوان و عضلات بدن ما لازم است. اسفناج ماده لعابی دارد که برای مخاط و مفاصل بدن لازم است. مواد نشاسته‌ای درون اسفناج باعث تولید حرارت بدن می‌شوند و به جذب ید و آهن به خوبی جذب بدن می‌شود. این سبزی انرژی عضلات قلب و کمبود مواد خونی را جبران می‌کند.

برای تهیه سالاد اسفناج باید از کمی روغن زیتون و سرکه و نمک دریایی استفاده نمایید تا کمی طعم تلخ آن را کم کند و یا از سوسهایی که دوست دارید تهیه کنید و با آن مصرف نمایید. پریها تعدادی از ویژگی‌های سبزی اسفناج را برای شما گردآوری کرده تا بتواند در سلامتی نقشی ایفا کند.

خواص درمانی اسفناج

  • اسفناج منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و به گفته پژوهشگران، اسیدهای چرب امگا 3، می‌توانند از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها، محافظت نمایند.
  • اسفناج سرشار از ویتامین‌هایی مانند A ، K ، D و E بوده و حاوی مواد معدنی مفید برای بدن است.
  • این سبزی قابلیت ضد التحابی داشته چون حاوی آنتی‌اکسیدان‌های است و مقادیر زیادی در آن فلاوونوئید دارد، ضد التهاب و سرطان است. همچنین طبق مطالعاتی که در مورد این سبزی صورت گرفته، اسفناج می‌تواند از بروز سرطان پروستات نیز جلوگیری کند و مصرف آن را مانعی در برابر این بیماری دانسته‎‌اند
  • اسفناج خواص مفید خود را به مدت طولانی حفظ می‌کند و از لحاظ متابولیکی به مدت طولانی فعال و تازه است.
  • این ماده سبز رنگ تقویت کننده چشم است. کارتنوئیدهای در اسفناج از چشم در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند آب مروارید و تخریب لکه زرد محافظت می‌کنند.
  • اسفناج به تقویت استخوان‌ها نیز کمک می‌کند و مصرف یک پیمانه اسفناج، حدود دو برابر نیاز روزانه بدن به ویتامین K را برطرف کرده که خاصیت تقویت کنندگی بر استخوان‌ها دارد.
  • بدن را قلیایی می‌کند.
  • کلسترول خون را پایین می‌آورد.
انتشار: 19 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 35

به "با خواص درمانی و ویژگی های اسفناج آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با خواص درمانی و ویژگی های اسفناج آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص درمانی و ویژگی های اسفناج آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید