آشنایی با فرهنگ مردم تایلند

به گزارش مجله پریها، در تور تایلند این فرصت را خواهید داشت تا با مردمی روبرو شوید که از نظر فرهنگی با مردم کشور ما متفاوت هستند. در این مقاله شما را کمی با فرهنگ مردم کشور آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با فرهنگ مردم تایلند

مردم تایلند انسان‌هایی صبور، اهل مدارا هستند. در تور تایلند دست زدن به سر افراد یا اشاره با چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده شده چرا که مردم تایلند سر را مقدس‌ترین و پا را پست‌ترین بخش بدن می‌دانند.

در تور تایلند بدون شک با مردمی روبرو خواهید شد که در هر لحظه‌ای لبخند بر لب دارند. در تایلند معمولا با چسباندن دو کف دست به یکدیگر در مقابل سینه، به یکدیگر سلام کرده و احترام می‌گذارند.

مذهب اصلی مردم تایلند، بودایی Buddhism می‌باشد و بیشتر مردم این کشور پیرو مکتب تراودا Theravada می‌باشند. پس از بوداییان، مسلمانان دومین گروه مذهبی بزرگ در تایلند می‌باشند که عمدتا در چهار ایالت جنوبی کشور سکونت دارند. در تایلند، نزدیک به 90 درصد مردم بودایی، حدود 8 درصد مسلمان، حدود یک درصد مسیحیان کاتولیک و کمتر از یک درصد باقی ادیان هستند. در تور تایلند با مردمی مهمان‌نواز و خونگرم آشنا خواهید شد.

تابوهای مردم این کشور بیشتر در زمینه مذهب و سلطنت می‌باشد. در تور تایلند و در هنگام بازدید از معابد یا کاخ پاشاهی باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده‌ای به تن داشته باشید و پیش از ورود، کفش‌های خود را دربیاورید. 

در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته می‌باشند. زرد، رنگ روز دوشنبه بوده و از جایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده، رنگ زرد رنگ سلنتی نیز می‌باشد و پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی می‌باشد. پس از سال 2006 که شصتمین سالگرد سلطنت پادشاه تایلند را جشن گرفتند، بیشتر مردم در روز دوشنبه لباس زرد به تن می کنند تا وفاداری خود را نسبت به پادشاه نشان بدهند.

انتشار: 16 مهر 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 115

به "آشنایی با فرهنگ مردم تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با فرهنگ مردم تایلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرهنگ مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید