میزان کالری مورد نیاز بدن و ورزش هایی برای از بین بردن اضافی آن

به گزارش مجله پریها، کالری واحد اندازه گیری انرژی است. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که به صورت روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارید و چگونه با ورزش کردن اضافی آن را بسوزانید.

میزان کالری مورد نیاز بدن و ورزش هایی برای از بین بردن اضافی آن

واحد کالری، برای مقایسه انرژی موجود در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. اما سوال اینجاست که چگونه از اندازه کالری مواد خوراکی با خبر شویم؟ برای دانستن میزان کالری مواد خوراکی اگر به صورت بسته بندی باشند بر روی بسته بندی آنها باید ذکر شده باشد، که اگر این طور نبود، می‌توانید از وب سایت و یا اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند کالری مواد خوراکی را محاسبه کنند، استفاده کنیم

بدن ما روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارد؟

یک خانم برای حفظ وزن فعلی‌ خود، باید روزانه 2000 کالری جذب کند و اگر آن را به 1500 کالری برساند، می‌تواند در هفته تقریبا نیم کیلوگرم وزن کم کند. این ارقام برای یک آقا به ترتیب، 2500 و 2000 کالری است.

چطور بفهمیم اضافه وزن (چاق هستیم) یا کمبود وزن داریم؟

استفاده از شاخص BMI ما را برای رسیدن به پاسخ این سوال کمک خواهد کرد. این شاخص میزان توده چربی بدن را نشان می‌دهد که برای کودکان، زنان باردار، اشخاص مسن و ورزشکار‌ها کاربرد ندارد.

BMI هر شخص از تقسیم کردن وزن فرد (برحسب کیلوگرم)، بر مجذور قد آن (بر حسب متر) به دست می‌آید.

به طور مثال میزان شاخص BMI برای فردی با قد 1.75 متر و وزن 60 کیلو گرم 19.59 است.

جدولی برای استاندارد کردن ارقام BMI  وجود دارد، که به صورت زیر است:

شاخص BMI بین 15 تا 18.5: فرد دچار لاغری و یک نوع سوءتغذیه است.

شاخص BMI بین 18.5 تا 25: فرد وزن طبیعی ونرمال دارد.

شاخص BMI بین 25 تا 30 : فرد دچار اضافه وزن است.

شاخص BMI بین 30 تا 35 : چاقی درجه 1

شاخص BMI بین 35 تا 40 : چاقی درجه 2

شاخص BMI بین 40 تا 45 : چاقی درجه 3

ورزشهایی برای سوزاندن کالری اضافی و لاغر شدن

شنا تاثیر بسزایی در لاغر شدن شما دارد، یک ساعت شنا باعث سوزاندن 600 کیلوکالری می‌شود. همچنین شنا کردن برای افزایش سلامت مفاصل نیز مفید است و به طور موثری عضلات شانه، بازوها، پشت، شکم، ران ها و پاها را تقویت می‌کند. شنا برای هر سنی مفید است و یک راه حل عالی برای تناسب اندام می‌باشد. برای خوش فرم شدن پاها می‌توانید بدون کمک از دست ها در آب پا بزنید. برای داشتن یک بدن سالم و به دور از چربی‌های اضافی به شما توصیه می‌کنیم در هفته سه جلسه‌ی 45 دقیقه ای شنا کنید. اگر زمان بیشتری نیز صرف این ورزش کنید، نتیجه ی بهتری بدست خواهید آورد.

طناب زنی نیز می‌تواند به لاغر شدن شما کمک کند. اگر اهل بوکس هستید، بدانید که طناب زنی در کنار این ورزش یک پکیج عالی برای تناس اندان است. طناب زدن باعث تقویت قلب نیز می‌گردد. مربیان ورزشی معتقد هستند که هیچ ورزشی مانند طناب زدن به لاغری و خوش فرمی بازوها و پشت ساق پا کمک نمی‌کند. با یک ساعت طناب زدن حدود 800 تا 850 کیلوکالری خواهید سوزاند. توصیه می کنیم این ورزش را به صورت دو جلسه بیست دقیقه‌ای آغاز کنید و کم کم به زمان آن بیافزایید.

بوکس بعد از یک روز کاری پرتنش باعث استراحت فرد می‌شود. بوکس به دلیل اصول اصلی آن که تکنیک و سرعت هستند، بازوها، عضلات شکم و پاها را به کار گرفته و  می‌تواند به میزان 600 تا 800 کیلوکالری انرژی بسوزاند. این ورزش از ذخایر انرژی فرد استفاده کرده و باعث سوزاندن کالری می‌شود. البته به این نکته نیز توجه نمایید که اگر با بوکس احساس خستگی می‌کنید، باید مدت زمان آن را کاهش بدهید. یک ساعت بوکس در هفته برای کسانی که هدف آنها تناسب اندام است، کافی می‌باشد.

پیاده روی تند و دوی نرم از ورزش‌های مناسب و موثر برای لاغری و سوزاندن کالری هستند. یک ساعت دوی نرم باعث سوزاندن 600 کیلوکالری انرژی می‌گردد. پیاده روی روی ضربان قلب تاثیر گذاشته و باعث تقویت عضلات پشت و شکم شده و اندام های پایین یعنی پاها و ران ها را نیز تقویت و خوش فرم می‌کند. می توانید جلسات دو و پیاده روی را با ورزش های مخصوص شکمی ترکیب کرده تا به نتیجه بهتری دست یابید. اگر عادت به دویدن در وجود شما نیست، به تدریج این ورزش را آغاز کنید و در روزهای اول این کار ابتدا بیست دقیقه پیاده روی کنید و سپس 20 دقیقه بدوید. بعد از عادت کردن می‌توانید هر هفته سه جلسه به مدت  45 دقیقه پیاده روی یا دوی نرم داشته باشید.

دوچرخه سواری از بهترین ورزش‌های ممکن برای تناسب اندام است و یک ساعت رکاب زنی می‌تواند تا 400 کیلوکالری بسوزاند. دوچرخه سواری ضربان قلب را بالا برده و به سلامتی آن کمک می‌کند. در حین رکاب زنی عضلات شکم، پاها و ران های شما درگیر شده و خوش فرم خواهند شد. البته مراقب باشید که اگر دوچرخه مناسب قد شما نباشد، می‌تواند به مفاصل ران شما آسیب بزند. برای اینکه رکاب زدن ضربان قلب شما را بالا ببرد به مدت سی ثانیه تند رکاب زده و 30 ثانیه بعدی سرعت خود را کاهش بدهید. اگر از دوچرخه ثابت استفاده می‌کنید، در هفته سه جلسه 45 دقیقه‌ای رکاب بزنید.

انتشار: 6 اردیبهشت 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 45

به "میزان کالری مورد نیاز بدن و ورزش هایی برای از بین بردن اضافی آن" امتیاز دهید

4 کاربر به "میزان کالری مورد نیاز بدن و ورزش هایی برای از بین بردن اضافی آن" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان کالری مورد نیاز بدن و ورزش هایی برای از بین بردن اضافی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید