چرا باید فلفل دلمه بخوریم؟

به گزارش مجله پریها، فلفل دلمه یکی دیگر از خانواده فلفل‌ها بوده که تند هم نیست، اما خواص درمانی بالایی دارد و رنگ قرمز آن بهتر از دیگر رنگ‌های آن است. با پریها همراه شوید تا با فواید فلفل دلمه‌ای آشنا شوید.

چرا باید فلفل دلمه بخوریم؟

در فلفل دلمه مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم وجو دارد که می‌توانند در بهبود عملکرد مغز و قلب کمک شایانی کنند. فلفل دلمه‌ای به دلبل‌ آبدار بودن، یک سبزی کم‌کالری‌ است. فلفل دلمه‌ای سبز رنگ تلخ‌تر از دیگر رنگ‌های و فلفل‌های زرد، نارنجی و قرمز شیرین‌تر هستند و به حالت میوه‌ای بیشتر شبیه می‌باشند. فلفل دلمه‌ای سب وقتی می‌رسد به رنگ قرمز درمی‌آید.

فواید فلفل دلمه‌ برای قلب

فلفل دلمه‌ دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین B بوده که میزان آن در رنگ‌های مختلف آن متفاوت است. فلفل دلمه زرد رنگ 36 درصد نیاز روزانه‌ بدن ما به ویتامین B6 را تامین می‌کند به همین صورت فلفل دلمه‌ای قرمز 30 درصد و فلفل دلمه‌ای سبز 20 نیاز بدن ما به این ویتامین‌ را تأمین می‌کند. در طی پژوهشی که جامعه آماری آن 35000 زن بین 40 تا 79 سال در کشور ژاپن انجام شده است، زنانی که فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی خود دارند از طریق مواد غذایی، ویتامین B6 و اسیدفولیک بیشتری جذب می‌کنند و کمتر در معرض خطر مرگ‌ومیر ناشی از سکته‌ی مغزی، بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

فلفل دلمه‌ای و خواص آن برای جلوگیری از بروز آرتریت

فلفل دلمه‌ای از نوع قرمز یا زرد سرشار از ویتامین C هستند.  ویتامین بسیار برای بدن مفید است و محققان دانشگاه منچستر انگلستان معتقد هستند که این سبزی به دلیل داشتن مقادیر زیادی از ویتامین C می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آرتریت التهابی را کاهش دهد.

فلفل دلمه‌ای دارای فیبر است

فیبر در مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و حبوبات یافت می‌شود. فیبر در دستگاه گوارش با اتصال به چربی‌ها و افزایش دفع آن‌ها، موجب کاهش فشارخون و کلسترول خون گشته و  موجب جذب آهسته‌تر قند خون می‌گردد که در آخر این فرایند منجر به نرمال شدن قند خون بدن می‌گردد

فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از ویتامین C

فلفل دلمه‌ای قرمز مقادیر بیشتری از ویتامین C را دارد و دو برابر نیاز روزانه به ویتامین C به بدن انسان را برطرف می‌کند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی بوده و در ترمیم زخم‌ها، بهبود عفونت‌ها، تولید کلاژن در غضروف‌ها و مفاصل استخوانی، تامین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و استحکام رگ‌های خونی بسیار کارآمد است.

فلفل دلمه‌ای قرمز محافظ استخوان‌هاتامین سلامت استخوانی

فلفل دلمه‌ای قرمز 55 تا 75 درصد نیاز روزانه بدن به مواد مغذی مورد نیاز در سلامت استخوان را تامین می‌نماید. این مسئله به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی از ریزمغذی‌هایی چون: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی می‌باشد که همگی، از مواد مغذی مورد نیاز در استحکام و حفظ بافت استخوانی می‌باشند. ویتامین C به منظور پیشگیری از آرتریت، سلامت دندان و استخوان اثر دارد.

فلفل دلمه‌ای سبز سرشار از منیزیم و ویتامین E

کلروفیل، علت رنگ سبز فلفل دلمه‌ است که در پیوند با منیزیم است. منیزیم برای بهبود عملکرد حافظه و یادگیری اثرات زیادی دارد و فشار خون را کاهش می‌دهد. فلفل دلمه‌ای سبز ویتامین دارای ویتامین E بوده که می‌تواند باعث بهتر عمل کردن سیستم ایمنی و محافظت سلولی بدن شود.

فلفل دلمه و سلامتی چشم

لوتئین نام ترکیبی در فلفل است که به سلامتی چشم کمک می‌کند. قرار دادن فلفل دلمه در سبد غذایی انسان می‌تواند، احتمال بیماری زوال قرنیه را کاهش بدهد.

انتشار: 23 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 39

به "چرا باید فلفل دلمه بخوریم؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "چرا باید فلفل دلمه بخوریم؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید فلفل دلمه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید