با خواص هویج برای پوست آشنا شوید

به گزارش مجله پریها، مصرف هویج می‌تواند به نشاط و درخشش پوست شما کمک کند. مخصوصا آب هویج که می‌تواند لک‌های روی پوست رو کمرنگ کرده و به بهبود جای زخم‌ها نیز کمک کند.

با خواص هویج برای پوست آشنا شوید

 هویج گیاهی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ،B ،C ،D و E است. وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها در سلامت پوست کاملا موثر بوده و از مخلوط هویج رنده شده و عسل می‌توان یک ماسک پوست عالی و موثر بر پوست تهیه کرد.

خاصیت هویج از نوع محافظت از آفتاب سوختگی

هویج برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی بسیار موثر بوده و می‌تواند پوست را در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید که به اپیدرم پوست آسیب‌ می‌زنند و باعث التهاب آن می‌شوند، مقاوم کند. بتاکاروتن موجود در هویج نیز از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. اگر می‌خواهید پوستتان را در معرض آفتاب قرار دید از چند هفته قبل آب هویج بنوشید.

خاصیت هویج از نوع جلوگیری از پیری

کلاژن نوعی پروتئین در پوست بوده که می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را ایجاد می‌کند. ویتامین C موجود در هویج باعث تولید کلاژن شده که خاصیت ضد پیری برای پوست دارد و به وجود آمدن چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

درمان بیماری‌های پوستی با مصرف هویج

کمبود پتاسیم در بدن موجب خشکی پوست می‌شود، نوشیدن آب هویج که در آن مقادیر زیادی پتاسیم است می‌تواند باعث نرمی پوست بشود. هویج در درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند جوش و آکنه و بیماری‌های پوستی که به خاطر کمبود ویتامین A رخ می‌دهند به خوبی عمل می‌کند.

طرز تهیه ماسک هویج برای بهبود پوست‌های خشک

برای تهیه این ماسک به دو عدد هویج، مقداری برگ گل ختمی (یک پیاله) و زرده یک تخم مرغ نیاز است. ابتدا هویج را خوب بشویید و رنده کنید. برگ گل‌های ختمی را بکوبیده و با هویج رنده شده مخلوط کنید. زرده تخم مرغ را آن قدر هم بزنید تا کف کند و سپس به داخل مخلوط بریزید و کل مخلوط را تا زمانی که حالت خمیری پیدا کند، مخلوط کنید. برگ گل ختمی از قرمز شدن پوست جلوگیری کرده و زرده تخم مرغ و آب هویج نیز به تنهایی برای پوست مفید هستند.

 طرز تهیه ماسک آووکادو و هویج برای پوست‌های خشک

برای تهیه این ماسک باید از یک هویج، نصف یک آواکادو، 1 قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و زرده‌ی یک تخم‌مرغ استفاده کنید. ابتدا هویج را بخارپز نموده تا ترد شود، سپس آن را له کنید و به داخل مخلوط کن بریزید. حال آواکادو را نیز له نمایید(اگر آواکادوی شما نرسیده باشد به سختی له می‌شود. عسل و زرده‌ی تخم‌مرغ و آووکادو له شده را نیز به داخل مخلوط بریزید. حال ماسک شما آماده است، آن را روی صورت تمیز  خود مالیده و بعد از 15 دقیقه با یک حوله‌ی گرم ماسک را تمیز نموده و با حوله صورتتان را آهسته خشک‌ نمایید و با یک کرم مرطوب‌کننده صورت خود را مرطوب کنید.

انتشار: 20 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 37

به "با خواص هویج برای پوست آشنا شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با خواص هویج برای پوست آشنا شوید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص هویج برای پوست آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید