آشنایی با تاریخچه پاتایا

به گزارش مجله پریها، پاتایا شهری ساحلی در کشور تایلند است که بسیار دیدنی و جذاب می‌باشد. این شهر تاریخ جالبی داشته که در این مقاله با بخشی از آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با تاریخچه پاتایا

نام پاتایا برای این شهر از زمان رژه ارتش پادشاه تاکسین Phraya Tak از Ayutthaya به Chanthaburi و قبل از سقوط پایتخت سابق به دست مهاجرین برمه در سال 1767 اتفاق افتاد، نام پاتایا برای این منطقه انتخاب گردید.

زمانی که ارتش پادشاه تاکسین به پاتایا ملحق شد پادشاه به نیروهای محلی به رهبری NaiKlom که قصد مواجه با او را داشتند حمله نمود. وقتی این دو رهبر با هم روبرو شدند، NaiKlom تحت تاثیر رفتار مودبانه ی پادشاه تاکسین قرار گرفت و بدون مبارزه تسلیم گردید و به نیروهای او ملحق شد. از آن زمان به بعد مکانی که این دو ارتش با هم مواجه شدند Thap Phraya نامیده شد که به معنای ارتش Phraya بود. این محل بعدها پاتایا نامیده شد که نام بادی بود که در آغاز فصل بارانی از جنوب غرب به سمت شمال شرق وزیده می‌شد.

در سال‌های 1960 پاتایا یک دهکده کوچک ماهیگیری بود. بعدها در طول جنگ ویتنام که در اطراف U-Tapao و یا مناطق دیگر مستقر شدند، شروع به بازدید از پاتایا نمودند. براساس یک داستان تایید نشده یک گروه 500 نفری از سربازان آمریکایی در پایگاه نظامی Korat مستقر شدند. در تاریخ 29 ژوئن 1959 برای یک هفته استراحت به پاتایا رفتند. آن ها خانه‌هایی از مردم تایلند در انتهای جنوبی ساحل کرایه کردند. با توجه به مدت کم اقامت آن‌ها زمان خوبی را در این منطقه طی کردند. بعد از آن نام پاتایا به سرعت در میان دیگر سربازان آمریکایی پخش گردید. بعد از رشد و توسعه این منطقه پاتایا یکی از سواحل تفریحی محبوب در تایلند به شمار می‌رود. امروزه سالانه 4000 گردشگر با تور پاتایا به بازدید این شهر ساحلی و می‌روند و روز به روز صنعت توریسم پاتایا رشد می‌کند.

انتشار: 20 شهریور 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 107

به "آشنایی با تاریخچه پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تاریخچه پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید