تاریخ کشور تایلند

به گزارش مجله پریها، اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، تایلند کشوری است که جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد. در این مقاله شما را با تاریخ پرفراز و نشیب کشور تایلند آشنا خواهیم کرد.

تاریخ کشور تایلند

شرایط سیاسی در تایلند بسیار پیچیده بوده و حتی برای کسانی که چند سال در این کشور زندگی کرده اند نیز کشف ظرافت ها و تفاوت های تغییرات فضای سیاسی قابل درک نیست. برای گردشگران تور تایلند بهتر است که به طور کلی از ورود به بحث های سیاسی اجتناب کرده و وارد این موضوع نشوند.

در اواخر سده 18 میلادی، کشور برمه به تایلند حمله کرده و سلسله آیوتاهی را منقرض کرد. این موضوع مقارن با آغاز استعمار اروپا در بخش هایی از جنوب شرق آسیا بود. در این شرایط در تور تایلند به عنوان تنها کشوری در جنوب شرقی آسیا باقی ماند که هیچ گاه تحت استعمار قرار نگرفته و این وجه تمایز این کشور در مقابل لائوس که تحت نفوذ فرانسوی ها بوده و برمه که زیر سلطه انگلیسی ها بود، به شمار می‌رود.

در قرون بعدی، قدرت بارها در این کشور دست به دست شده و بارها از کنترل نظامیان به سلطنت تغییر پیدا نمود. در سال 1946شاه بومیبول (Bhumibol)، پادشاه سابق این کشور، سلطنت خود را آغاز نمود.

در این مبحث به بررسی تاریخ تحولات سیاسی تایلند در دوران باستان پرداختیم تا دید بهتری نسبت به زیبایی ها و مفاهیم سایت های باستان شناسی این کشور داشته باشید. در مجموع هنگام سفر به این کشور از بیان دیدگاهتان درباره سیاست های تایلند، رژیم سلطنتی ، حکومت و سیاست اجتناب کرده و با دقت و احتیاط زیادی عمل کنید. بهتر است کمی عمیق تر درباره تاریخ این کشور مطالعه کرده و چشم انداز بهتری از این کشور در ذهن خود دارید.

انتشار: 5 آذر 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 123

به "تاریخ کشور تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاریخ کشور تایلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید