پژو سیتروئن مالک پروتون و اپل

به گزارش مجله پریها، PSA یک گروه صنعتی است که برندهایی مانند پژو، سیتروئن و DS را رهبری می‌کند و قرار است برندهای اوپل و واکسهال را نیز با 2 میلیارد دلار خریداری کند.

پژو سیتروئن مالک پروتون و اپل

این دو میلیارد در واقع یک میلیارد است و شرکت‌های اوپل و پروتون به شرکت سیترئون 1 میلیارد دلار بدهکارند. این دو برند از جنرال موتورز به پژو سیتروئن کمک خواهد کرد، حضور جدی در بازارهای اروپا داشته باشد. ضور ندارند را به ارمغان خواهند آورد. جنرال موتورز در اروپا بیش از 9 میلیارد دلار از سال 2009 میلادی ضرر نموده و خوهان فروش سهام شرکت‌های اوپل و واکسهال است.

این دو شرکت از آمریکا و فرانسه، به صورت مشترک بر روی سه پروژه مشترک کراس لند سیتروین C3 Picasso، پژو 2008 و گراند لند پژو 4008 کار می کنند. این اشتراک‌گذاری پلت‌فرم‌ها در سال 2012 و 2013 میلادی آغاز گردید و جنرال موتورز را تبدیل به دومین سهام دار گروه PSA نمود.

با کمک‌های مالی که پژو شد این شرکت و شرکت چینی دانگ فنگ را قادر ساخت تا 14 درصد از سهام شرکت بزرگ جنرال موتورز را در اختیار داشته باشند. با این که قرارداد نهایی نشده است اما مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن، قرار است با نخست وزیر انگلستان برای برند واکسهال دیدار کند.

در این بین اخباری از خرید شرکت پروتون و زیر مجموعه آن لوتوس، نیز به گوش می‌رسد. شرکت جیلی با خرید لوتوس و PSA با خرید پروتون، این دو شرکت را به سایت‌های صنعتی با توان ساخت 3000 خودرو در سال خواهند رساند.

جیلی در گذشته ولوو را خریداری کرده بود با تکنولوژی که بدست آورده می‌توند می‌تواند سهم بزرگی از بازار خودرو را از آن خود کند و رقیبی برای کمپانی‌های بزرگ اروپایی باشد.

انتشار: 6 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 9

به "پژو سیتروئن مالک پروتون و اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو سیتروئن مالک پروتون و اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید