مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت

به گزارش مجله پریها، مجسمه بودای بزرگ یکی از جاذبه‌های تاریخی و نماد کشور تایلند در جزیره پوکت است. این مجسمه بزرگ به ارتفاع 45 متر که بر فراز تپه‌های ناکِرد (Nakkerd Hills) در منطقه‌ای میان چالانگ (Chalong) و کاتا (Kata) قرار گرفته است.

مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت

از این مکان بسیار بلند و مرتفع، بهترین چشم‌انداز 360 درجه این جزیره و نیز چشم‌انداز وسیعی از شهر پوکت، کاتا، سواحل کارون (Karon beaches)، خلیج چالانگ و بخش‌های دیگر پیش روی بازدیدکنندگان تور پوکت قرار می‌دهد.

در تور تایلند می‌توانید این مجسمه بزرگ و مناطق اطراف آن که به راحتی می‌توان از طریق جاده اصلی 6 کیلومتری شهر پوکت به آن دسترسی داشت، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شمار می‌رود.

به محل اصلی قرارگیری این تندیس عظیم الجثه که نزدیک شوید، محیط بسیار آرامش‌بخشی را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد که تنها صدایی که در آن شنیده می‌شود، صدای زنگ ناقوس‌های کوچک، آوای پرچم‌های زرد رنگ آیین بودایی که دسته جمعی در باد حرکت می‌کنند و همچنین آوای موسیقی دارما (dharma) است که با صدای آرامی در این فضا در حال پخش می‌باشد.

این مجسمه بودا که در میان مردم تایلندی به نام کامل فرا پوتامینگ‌مونکل آکِناکیری بودا (Phra Puttamingmongkol Akenakkiri Buddha) شناخته شده‌اند، در قسمت پایه خود، 25 متر عرض دارد. تمام قسمت‌های بدنه این تندیس از بتن مسلح با لایه‌هایی از سنگ مرمر یشم سفید رنگ برمه ساخته شده است که در زیر نور خورشید به زیبایی درخشش دارد.

یک مجسمه بودای کوچکتر نیز در نزدیکی این تندیس بزرگ قرار گرفته که تمام سطح آن به رنگ طلایی می‌باشد اما در حقیقت بدنه اصلی آن از جنس فلز برنج ساخته شده است.در نزدیکی پایه مجسمه بودای بزرگ، سالن مخصوصی وجود دارد که روند پیشرفت این پروژه، برخی از تعلیمات آیین بودایی و تعداد زیادی صندوق کمک‌های مالی در آن به چشم می‌خورد. از نظر برخی از بازدیدکنندگان، این صندوق‌های کمک‌های مالی که به منزله درخواست مداوم پول نقد از بازدیدکنندگان تور پوکت است، منظره واقعا ناخوشایند است و وجود چنین چیزی شایسته این مکان مقدس نیست.

جاده‌ای که به سمت مجموعه گردشگری بودای بزرگ منتهی می‌شود، در خروجی شرقی جاده چائو فا (Chao Fa Road East) و در نزدیکی چالانگ قرار دارد. علامت‌های قرمز و سفید رنگ بسیاری در این جاده وجود دارد که رانندگان را به محل اصلی این مجموعه هدایت می‌کند. این علائم را دنبال کنید و مطمئن باشید که به راحتی به این محل می‌رسید.

انتشار: 27 آبان 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 117

به "مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت" امتیاز دهید

2 کاربر به "مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید