پشتیبانی ویندوز ویستا هم از جانب مایکروسافت به پایان رسید

به گزارش مجله پریها، شرکت مایکروسافت تولیدکننده سیستم عامل های ویندوز در بیانه‌ای اعلام نمود که پشتیبانی ویندوز ویستا به زودی متوقف خواهد شد، بر اساس این اعلام، کاربران این نسخه از تاریخ 11 آوریل 2017 (22 فروردین 96) بروزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد.

پشتیبانی ویندوز ویستا هم از جانب مایکروسافت به پایان رسید

اگر به خاطر داشته باشید سیستم عامل ویندوز ویستا با نام Longhorn در ژانویه 2007 و 5 سال پس از ویندوز XP به بازار ارائه شد و طولی نیانجامید که منتقدان و کاربران در سرتاسر جهان از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اشتباه مایکروسافت و سیستم‌عاملی ضعیف، سنگین و کم کاربر یاد نمودند. شکست پروژه ویستا، مایکروسافت را مجبور کرد تا در زمانی نسبتا کوتاه در اکتبر 2009 ویندوز 7 را به بازار ارائه نماید.

شرکت مایکروسافت در این بیانیه ضمن اشاره به 10 سال پشتیبانی از ویندوز ویستا از تلاش این شرکت برای تمرکز نیروهای خود روی تکنولوژی های جدید یاد نموده و لزوم حذف این پشتیبانی را بیان نموده است. البته این نسخه کاربران فراوانی نداشت با این حال این کاربران پس از این تاریخ در معرض خطر قرار خواهند گرفت زیرا به عنوان مثال اینترنت اکسپلورر 9 دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمیگردد و همین مورد می‌تواند این کاربران را در معرض خطر قرار دهد. علاوه بر این مایکروسافت از این پس بسته نرم‌افزاری Microsoft Security Essentials را نیز برای ویندوز ویستا ارائه نخواهد داد و با اینکه کاربرانی که از پیش این بسته را دانلود و نصب کرده‌اند می‌توانند تا مدتی از آن بهره ببرند اما این مدت نیز محدود خواهد بود و به گفته مایکروسافت حتی این بسته نیز نمی‌تواند جایگزین پچ‌های ارائه شده توسط شرکت سازنده باشد و در نتیجه با وجود این نرم‌افزار نیز خطر ویروس و نفوذ‌پذیری برای این سیستم‌عامل زیاد خواهد بود، اگر همچنان از کاربران ویندوز ویستا هستید توصیه میکنیم سیستم عاملتان را به نسخه‌های جدید ارتقا دهید تا با دریافت بروزرسانی های ویندوز از گزند آسیب‌پذیری‌های امنیتی در امان بمانید.

انتشار: 4 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 6

به "پشتیبانی ویندوز ویستا هم از جانب مایکروسافت به پایان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی ویندوز ویستا هم از جانب مایکروسافت به پایان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید