با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس آشنا شوید

به گزارش مجله پریها، آخرین پرچمداران سامسونگ، گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس با نمایشگری اینفینیتی، سخت‌افزاری قدرتمند و رابط کاربری هوشمند، به ترتیب با قیمت 799 یورو و 899 یورو عرضه خواهند شد.

با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس آشنا شوید

سامسونگ با طراحی گوشی گلکسی S8 خود به دیگر کمپانی‌‌های معروف گوشی نشان داد که رقیبی سرسخت است. سامسونگ گلکسی S8 صفحه نمایش اینفینیتی 5.8 اینچی دارد که قرار است گلکسی +S8 نیز با اندازه 6.2 اینچ به بازار عرضه شود. صفحه نمایشی با رزولوشن 2960*1440 پیکسل بدون حاشیه، سطحی پیوسته، صاف، بدون دکمه و یا زاویه‌ی تند، جزئی طراحی جذاب این گوشی است. طراحی گلکسی S8 به صورتی است که به راحتی در دست جای می‌گیرد. استفاده از گوریلا گلس 5 در جلو و پشت این دستگاه، نشانی از دوام و کیفیت بسیار بالای این گوشی می‌باشد. از ویژگی‌های دیگر صفحه نمایش این دو گوشی ارزشمند می‌توان به مواردی همچون صفحه‌نمایش همیشه روشن برای نمایش اطلاعات مختلف مانند ساعت و تقویم هنگام خاموش بودن صفحه نمایش، مالتی ویندو برای اجرای هم‌زمان دو اپلیکیشن و تقسیم نمایشگر به دو بخش و پنل‌های اج برای دسترسی سریع و ساده به قابلیت‌های متنوع اشاره نمود.

عکس جلوی گلکسی S8

سامسونگ با حذف کلید فیزیکی هوم از جلوی گوشی، حسگر اثر انگشت را به پشت پنل و سمت راست دوربین منتقل کرده، که محل چندان خوبی هم نیست! یکی دیگر از ویژگی‌های بارز گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مقاوم بودن آنها در برابر آب و گردوغبار است، که توانسته‌اند گواهی IP68 را نیز از موسسه‌ی استاندارد IEC کسب‌ کنند.

ضد آب بودن گلکسی S8

گلکسی S8 دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی Dual Pilxel با f/1.7 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با f/1.7 با فوکوس خودکار هوشمند دارد. پردازش پیشرفته‌ی تصویر باعث شده است که این گوشی برای عکاسی در نور کم و حالت زوم شده و برای از بین بردن انعکاس نور نیز مناسب باشد. سامسونگ فوکوس لیزری را نیز به پرچم‌داران جدید خود اضافه کرده است. 

گلکسی S8 با عملکرد قدرتمند و طراحی رویایی، مجهز به اولین پردازنده‌ی 10 نانومتری موجود در این صنعت است که به افزایش سرعت و بهره‌وری آن کمک می‌کند. هر دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ به اکسینوس 8895 مجهز شده‌اند. این پردازنده هشت هسته‌ای، فرکانس پردازشی 2.5 گیگاهرتزی دارد. سامسونگ این بار نیز از حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی برای گوشی‌های بالارده‌ی خود استفاده کرده و برای آن‌ها، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.0 در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که این گوشی‌ها همچنین قابلیت LTE گیگابیت و وای‌فای گیگابیت را با حداکثر سرعت 1 گیگابیت دارند که امکان دانلود سریع فایل بدون توجه به اندازه‌ی آن را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

گلکسی S8 به عنوان یک MOBILE HDR PREMIUMTM، به شما این امکان را خواهد داد تا در زمان تماشای ویدیو، آن را با رنگ و کنتراست واقعی و با همان کیفیت مورد نظر فیلمساز تماشا کنید و بازی‌هایی را انجام دهید که هر گوشی قادر به اجرای آن نباشد. این قدرت گرفیکی از پردازنده گرافیکی  Adreno 540 در این گوشی‌ها نشات می‌گیرد.

گلکسی S8 بر مبنای Samsung Knox ساخته شده و یک پلتفرم امنیتی در سطح دفاعی دارد. به‌علاوه، گلکسی S8 و +S8 از فناوری‌های بایومتریک شامل اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه‌ی چشم و تشخیص چهره بهره می‌برند که امنیت این گوشی را چندین برابر کرده‌اند.

از سایر مشخصات فنی گوشی‌های جدید سامسونگ می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای گیگابیت دوبانده، LTE ،‌GPS، بلوتوث نسخه‌ی 5.0 ، ان اف سی (NFC) و پورت USB نوع سی اشاره نمود. ظرفیت باتری‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ترتیب 3000 و 3500 میلی‌آمپر ساعت است، که هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع  نیز پشتیبانی می‌کنند.

Bixby دستیار هوشمند انحصاری سامسونگ، با دکمه‌ی مخصوص بیکسبی یا صدا زدن بیکسبی در اختیار کاربر خواهد بود. این دستیار هوشمند فعال شده و پس از آغاز مکالمه و یا تایپ دستوری که مد نظر دارید، بیکسبی به دستور شما واکنش نشان خواهد داد. Hello Bixby از دیگر قابلیت‌های این دستیار هوشمند است که برای دسترسی به محتوای به‌روز شده‌ای مانند وضعیت آب‌و‌هوا، یادآورها و هشدارها در یک جا و پیشنهاد اطلاعات و اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد و به که یک موتور جستجوی تصویری مجهز شده است که می‌تواند ماهیت تصویری که شما گرفته‌اید را تشخیص بدهد و اطلاعاتی از این عکس را نیز از طریق اینترنت برای شما بیاورد.

Hello Bixby

این دو گوشی قدرتمند سامسونگ در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی، خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شوند. قیمت گلکسی اس 8 از قرار معلوم 799 یورو و قیمت گلکسی اس 8 پلاس نیز 899 یورو خواهد بود و زمان آغاز عرضه‌ی گوشی‌های جدید سامسونگ از یک اردیبهشت است.

انتشار: 11 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 24

به "با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس آشنا شوید" امتیاز دهید

8 کاربر به "با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس آشنا شوید" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید