روابط ایران و روسیه در مسیر توسعه

به گزارش مجله پریها، آقای رئیس جمهور روحانی در خلال دیدارش با دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه از توسعه همکاریها در حوزه بین الملل با این کشور ابراز امیدواری کرد. مدودوف هم در خلال این دیدار از خواسته کشورش برای گسترش مناسبات در همه امور سخن گفت.

روابط ایران و روسیه در مسیر توسعه

دکتر حسن روحانی دوشنبه شب در دیدار دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه، فرمودند:

امیدوارم در این سفر شاهد تحول جدیدی در روند توسعه همکاریهای مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و مسایل بین المللی باشیم.

آقای رییس جمهور با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در مورد مسایل منطقه و بین‌الملل گفت: بدون شک همکاری‌های دو کشور در روند ثبات و امنیت منطقه و بین‌الملل، تاثیرات مثبتی برجای خواهد گذاشت.

 آقای مدودوف نخست وزیر روسیه هم در ابتدای این نشست با تبریک نوروز به رییس جمهوری و ملت ایران اظهار داشتند: مسکو مصمم به گسترش روابط خود در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

مدودوف: خواهان توسعه روابط با تهران در همه حوزه‌ها هستیم.

نخست وزیر روسیه با بیان اینکه این سفر برای توسعه روابط دو کشور بسیار مهم است، اظهارداشت: در حال حاضر فضای خوبی در روابط حسنه میان دو کشور حاکم میباشد و تردیدی نیست که این سفر کمک شایانی به تعمیق روابط تهران - مسکو خواهد نمود.

یادآوری می‌گردد حسن روحانی رییس جمهور کشورمان که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین عصر دوشنبه وارد مسکو شده است فردا مذاکرات رسمی با رییس جمهوری روسیه خواهد داشت و روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین روز سه شنبه دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به رییس جمهوری کشورمان اعطا و روحانی در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه در خصوص مهمترین مسایل بین المللی سخنرانی خواهد نمود.

انتشار: 7 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 15

به "روابط ایران و روسیه در مسیر توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط ایران و روسیه در مسیر توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید