تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار برای سامسونگ هزینه دارد

به گزارش مجله پریها، به تازگی IHS Markit در گزارشی جنجالی ادعا کرده است سامسونگ برای تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار هزینه میکند که با قیمت گذاری 1000 دلاری این شرکت فاصله زیادی دارد.

تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار برای سامسونگ هزینه دارد

مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit در گزارش جدید خود مدعی شده است که سامسونگ برای تولید گوشی پرچمدارش نزدیک به 375 دلار هزینه می‌کند؛ ظاهراً افزایش حافظه‌های NAND و دوربین دوگانه این گوشی روی قیمت S9 Plus تأثیرگذار بوده است.

براساس جدیدترین اظهارنظر مؤسسه IHS Markit، هزینه تولید پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی Galaxy S9 Plus نسبت به نسل قبل نزدیک به 43 دلار بالاتر است. این مؤسسه تحقیقاتی در گزارش خود اشاره کرده است که نسخه پایه Galaxy S9 Plus با 64 گیگابایت حافظه، هزینه تولیدی نزدیک به 375.8 دلار دارد. در صورت صحت این گزارش، تولید پرچم‌دار 2018 سامسونگ نسبت به دیگر پرچم‌داران عرضه شده توسط این شرکت کُره‌ای هزینه بالاتری دارد؛ ضمن اینکه هزینه تولید Galaxy S9 Plus با iPhone X اپل برابری می‌کند.

آن‌طور که پیداست، افزایش قیمت حافظه‌های فلش NAND روی هزینه تولید Galaxy S9 Plus سامسونگ تأثیرگذار بوده؛ این در حالی است که گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ از تراشه‌های حافظه ساخت یکی از شرکت‌های تابعه سامسونگ الکترونیک استفاده می‌کند.

تقاضای چشمگیر برای حافظه‌های تراشه، باعث شده است تا هزینه تولید Galaxy S9 Plus نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کند. ضمن اینکه ادعا می‌شود استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی، روی هزینه تولید گوشی پرچمدار 6.2 اینچی سامسونگ تأثیرگذار بوده است. این گوشی با دوربین دوگانه ارائه شده است که یکی از سنسورها، دهانه لنزی F2.4 و دیگری دهانه لنزی متغیر F1.5 تا F2.4 دارد؛ این سیستم به طور معمول در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته با استقبال بیشتر سازندگان از این قابلیت و افزایش تولید ماژول‌های دوربین با این مشخصات، انتظار می‌رود هزینه استفاده از دوربین با دهانه لنزی متغیر در گوشی‌های هوشمند کاهش پیدا کند.

با اینکه سامسونگ هزینه بیشتری برای تولید Galaxy S9 Plus می‌پردازد، این گوشی با قیمتی مشابه با نسل قبل در بازار هند عرضه می‌شود. جدیدترین پرچم‌دار شرکت کُره‌ای نزدیک به 840 دلار قیمت‌گذاری شده است.

تمامی سنسورهای مورد استفاده در Galaxy S9 Plus از جمله حسگر تشخیص عنبیه چشم، 44.5 دلار برای سامسونگ هزینه به همراه دارد؛ دوربین دوگانه با دهانه لنزی متغیر، 35 دلار از این هزینه را به خود اختصاص داده است. تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام هزینه تولید 67 دلاری دارد و صفحه‌نمایش 6.2 اینچی این گوشی با حاشیه‌های باریک و رزولوشن QHD+، هزینه تولید Galaxy S9 Plus را تا 79 دلار دیگر افزایش داده است.

برای مقایسه، باید اشاره کرد که سامسونگ برای تولید Galaxy Note 8، تنها 369 دلار می‌پردازد و هزینه پرداختی این شرکت برای Galaxy S8 Plus به 343 دلار می‌رسد. همچنین اپل برای قطعات آیفون 10 نزدیک به 389.5 می‌پردازد و هزینه تولید آیفون 8 پلاس نیز 324.5 دلار اعلام شده است. در میان گوشی‌های نام برده شده، آیفون 10 اپل با بالاترین قیمت به فروش می‌رسد؛ اپل نسخه 64 گیگابایتی پرچمدار 2018 خود را با قیمت 1000 دلار عرضه می‌کند و البته Galaxy Note 8 سامسونگ نیز بیشتر از 900 دلار در هنگام عرضه قیمت‌گذاری شده بود.

در میان مدل‌هایی که از آن‌ها نام برده شد، صفحه‌نمایش AMOLED گلکسی نوت 8 بیشترین هزینه را برای تولید در مقایسه با نمایشگر iPhone X و Galaxy S9 Plus به همراه دارد؛ ظاهراً تولید نمایشگر این گوشی نزدیک به 82 دلار هزینه در بر دارد. این در حالی است که هزینه تولید صفحه‌نمایش iPhone X اپل، تنها 77 دلار بوده و برای نمایشگر Galaxy S9 Plus نیز سامسونگ تنها 73 دلار می‌پردازد.

منبع: androidheadlines.com
انتشار: 7 فروردین 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 177

به "تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار برای سامسونگ هزینه دارد" امتیاز دهید

2 کاربر به "تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار برای سامسونگ هزینه دارد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید گلکسی اس 9 پلاس فقط 375 دلار برای سامسونگ هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید