برنامه سفر 14 روزه به مالزی

به گزارش مجله پریها، مالزی از جمله سرزمین های غافل گیر کننده در دنیاست همه جور تفریحی در این سرزمین یافت میشود و برای چندین هفته میتواند شما را سرگرم کند بدون اینکه گذر زمان را متوجه شوید، ما برای شما برنامه سفری 14 روزه را آماده کرده ایم با پیروی از آن برای 2 هفته حسابی به شما خوش خهواهد گذشت.

برنامه سفر 14 روزه به مالزی

بدون شک یکی از بهترین تورهای کشور های آسیایی برای سفرهای ماجراجویانه تور مالزی است، کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا، جایی جذاب و دیدنی، جایی که غذاهای خوشمزه ای دارد، مردم گرم و صمیمی دارد و جاهای دیدنی اش فراوان است و البته که اگر سفر به مالزی داشتید و در این کشور نشانه هایی از کشور انگلستان دیدید به هیچ وجه تعجب نکنید چرا که این کشور زمانی مستعمره انگلستان بوده است. می خواهیم ببینیم چطور می‌توان به تور مالزی سفر کرد و در مدت 2 هفته بیشتر مکان های تماشایی آن را دید و همزمان هم با یک فرهنگ جدید آشنا شد. 

2 شب در کوالالامپور

پیشنهاد می کنیم سفرتان را از کوالالامپور شهر شلوغ و پر هیاهوی مالزی و پایتخت این کشور شروع کنید، جایی که به برج های دوقلوی پتروناسش مشهور است و فرهنگ های رنگاوارنگ آن توجهتان را حسابی جلب می کند. حتما در مدت اقامت در کوالالامپور از این برج ها دیدن کنید، بعد از آن سری به آکواریوم بزرگ این شهر با هزاران ماهی و موجودات آبی اش بزنید. از آنجا که دین اسلام دین غالب در این شهر است، حتما از موزه هنرهای اسلامی آن دیدن کنید که بزرگترین موزه از این نوع در کل جنوب شرقی آسیا است. خوشبختانه جاذبه های این شهر در فاصله کمی از هم قرار دارند و حتی با پای پیاده هم می توان به آن ها رفت.

1 شب در ملاکا

یکی از قدیمی ترین شهرهای ایالت مالاکا در مالزی، شهر ملاکا است که زمانی تجار پرتغالی زمانی هم تجار هلندی و انگلیسی کنترل آن را در دست داشته اند. این شهر پر است از سازه هایی با معمار های استعمارگرانه و به خاطر سازه های تاریخی ای که در خود جای داده به یکی از مقاصد گردشگری توریستی مالزی تبدیل شده است. از دیدنی های این شهر، فواره ملکه ویکتوریا و کلیسای مسیح است که در مرکز شهر قرار گرفته است که قدیمی ترین کلیسای پروتستان در کشور مالزی است. بقیه دیدنی های آن هم کشتی تاریخی پرتغالی ها برج ساعت و مارکت های مشهور است است که تقریبا هر چیزی که فکرش کنید را به فروش می رسانند. اگر احساس گرسنگی کردید، غذای معروف ملاکا Pong را امتحان کنید که خورشت سیب زمینی به همراه مرغ است.

3شب در پارک ملی تامان نگارا

اگر دوست دارید کمی در طبیعت بکر گشت و گذار کنید پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara National Park) و یا پارک ملی پادشاه جرج پنجم انتخاب خوبی است. این پارک در سال 1938 با هدف حفاظت از طبیعت مالزی تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی جهان را در خود جای داده است. در پارک ملی تامان نگارا می توانید در این جنگل قدم بزنید، در مسیرهای تعیین شده روی پل ها و در دل جنگل بروید تا بتوانید بیشتر به این طبیعت نزدیک شوید و روی یکی از رودخانه های زیبای این پارک قایق سواری کنید. تامان نگارا بسیار سرسبز و انبوه و پر از گیاهان وحشی و خودروی رنگارنگ و حیات وحش متنوع است البته که موقع رفتن به این پارک حیوان هایی مثل فیل و ببر به چشمتان نمی خورد اما گرازهای وحشی، میمون ها، خزندگان مختلف، پرنده های کوچک و بزرگ و حشرات جالب زیادی را خوهید دید. اگر هم کمی خوش شانس باشید می توانید رافلسیا (rafflesia) بزرگ ترین گل جهان را ببینید.

2 شب در ارتفاعات کامرون

توقفگاه بعدی تان در سفر به مالزی باید به ارتفاعات کامرون اختصاص پیدا کند، سفری به تپه های سرسبز کامرون که به سرزمین چای در مالزی هم شهره است و یکی از مشهورترین طبیعت های مالزی را دارد. از سال 1920 تا حالا در این ارتفاعات چای کشت می شده است و یکی از جذابیت های دیگر آن این است که می توانید چای های کشت شده از این ارتفاعات را در همانجا میل کنید. وجود مزرعه توت فرنگی در این منطقه هم جذابیت آن را چندین برابر کرده است.

2 شب در جرج تاون

شهر جرج تاون (George Town) پایتخت جزیره استوایی مشهور، پنانگ است و یکی دیگر از شهرهای تاریخی مالزی است که در انبوهی از معماری های دوران استعمار پوشیده شده است. اگر از دیدن خیابان های شلوغ و پلوغ، فرهنگ جدید و مردمی که با ریکشاهایشان از این سو به آن سو می روند لذت می برید باید جرج تاون را ببینید شهری که به خوبی توانسته سنت و مدرنیته را در کنار هم داشته باشد. دلیل شهرت این شهر در مالزی، غذاهای خوشمزه و لذیذ آن است و غذاهای خیابانی آن هم که از بهترین ها در آسیا محسوب می شوند.

3 شب در لنکاوی

سفر ماجراجویانه تان را در لنکاوی به پایان برسانید یکی از 104 مجمع الجزایر زیبا که در 32 کیلومتری منطقه اصلی واقع شده است و به آن لقب جواهر کداح را داده اند. اگر به فعالیت های آبی و دریایی علاقه دارید، لنکاوی یکی از بهترین جاهای مالزی برای این کار است جایی که در آن هم می توانید شنا کنید و از آفتاب و دریا لذت ببرید هم قایق رانی، جت اسکی، غواصی و بقیه فعالیت های آبی از این قبیل را امتحان کنید. از غار کروکودیل ها دیدن کنید یا اینکه از سیستم کابلی لنکاوی استفاه کنید و به چشم انداز زیبایی از دریا و جنگل برسید. یکی دیگر از جذابیت های لنکاوی، پل آسمانی آن است شاید هم دلتان بخواهد بعد از 2 هفته ماجراجویی در سفر به مالزی، در ساحل آن لم بدهید و فقط استراحت کنید!

خلاصه ای از سفر 2 هفته ای به مالزی

  • روز اول: رسیدن به شهر کوالالامپور و استراحت در آن
  • روز دوم: کشف دیدنی های کوالالامپور و استراحت در آن
  • روز سوم: سفر به ملاکا و استراحت در آن
  • روز چهارم: پارک ملی تامان نگارا و استراحت در تامان نگارا
  • روز پنجم: کشف تامان نگار و استراحت در تامان نگارا
  • روز ششم: گشت و گذار در تامان نگارا و استراحت در آن
  • روز هفتم: سفری به ارتفاعات کامرون و اقامت در آن
  • روز هشتم: گشت و گذار در ارتفاعات کامرون و استراحت در آن
  • روز نهم: سفر به جرج تاون و استراحت در آن
  • روز دهم: گشت و گذار در جرج تاون، پنانگ و استراحت در جرج تاون
  • روز یازدهم: قایق سواری در لنکاوی و استراحت در آن
  • روز دوازهم: گشت و گذار در لنکاوی و استراحت در آن
  • روز سیزدهم: گشت و گذار در لنکاوی و استراحت در آن
  • روز چهاردهم: خداحافظ مالزی!
انتشار: 20 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 182

به "برنامه سفر 14 روزه به مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه سفر 14 روزه به مالزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر 14 روزه به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید