اسب های زیبای پونی

به گزارش مجله پریها، پونی‌ها اسب‌های کوچکی هستند و قدی کمتر از 1.5 متر دارند که به جذابیت آنها افزوده است. اما به این نکته توجه نمایید که هر اسبی کوتاهی پونی نبوده و این اسب‌ها نژادهای شناخته شده‌ای دارند.

اسب های زیبای پونی

نژاد پونی انواع گوناگونی دارد. در نمایشگاه‌ها، پونی‌ها را به سه دسته 1.2 متر، 13.4 متر و 1.4 متر تقسیم می‌کنند.

اسب پونی کونمارا (Connemara)

این نژاد پونی ظاهری جذاب‌تر و زیباتری نسبت به بقیه دارد و از انواع قد بلند پونی‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل برای افراد بزرگسالی مناسب است که علاقه به نگهداری از این نژاد دارند.

اسب پونی شتلند

این پونی‌ها همان پونی‌های ریزجثه قصه‌ها هستند که با دیدن آنها نمی‌شود که لبخند بر روی صورت شما ظاهر نشود. این نوع از پونی‌ها با رنگ‌های مختلف، حداکثر تا 1.1 متر قد دارند.  اگر در فکر این هستید که یک پونی داشته باشید که کودکانتان بتوانند از آن مراقبت کنند، ما این نژاد را به شما توصیه می‌کنیم.

اسب پونی ویلزی

پونی‌های ویلزی (Welsh ponies) که به چهار دسته پونی ویلیزی کوهستان، پونی ویلزی، پونی ویلزی نوع پاکوتاه (تاتو)، و تاتوی ویلزی تقسیم می‌شوند در نوع خود بی‌نظیر هستند.

اسب پونی آمریکایی

این پونی ها در اصل از پیوند پونی Appaloosa با پونی شتلند به وجود می‌آیند و خصوصیات عالی دارند. این نوع از پونی هم برای بچه‌ها مناسب است و معمولا به آنها POA می‌گویند.

پونی شینکوتگ (Chincoteague)

شینکوتگ وحشی بوده و در جزیره‌های ساحل ویرجینیا زندگی می‌کند. این پونی‌ها در دهه 1700 میلادی کشف شدند و گله‌های آنها تحت کنترل آتش‌نشانی منطقه Chincoteague درآمد تا در آخر آنها را با گله پونی‌های جزیره Assateague یکی نمودند و از باریکه‌ی اقیانوسی به جزیره Chincoteague برای فروش انتقال دادند.

انتشار: 10 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 23

به "اسب های زیبای پونی" امتیاز دهید

3 کاربر به "اسب های زیبای پونی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسب های زیبای پونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید